کد خبر: ۱۰۹۸۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۶
قنبری، سخنگوی فراکسیون خط امام(ره)مجلس شورای اسلامی:

نمایندگان می‌توانند مجریان بی‌توجه به اجرای قوانین را عزل نمایند

نفی جمله امام‌(ره) در مورد مجلس قابل گذشت نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: داریوش قنبری، سخنگوی فراکسیون خط امام(ره)مجلس با بیان این‌که کشور از نفی جایگاه مجلس سود نمی‌برد و دچار آسیب می‌شود، گفت: نفی جمله تاریخی امام(ره) در مورد مجلس و بی‌توجهی به جایگاه والای مجلس به هیچ‌وجه قابل گذشت نیست. 

داریوش قنبری در نطق میان دستورش در صحن علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته‌ نیروی انتظامی ابراز امیداوری کرد که این نیرو در جهت دفاع از آزادی و امنیت شهروندان به شکل توامان موفق باشند. 

وی در ادامه با تاکید بر این‌که نفی جمله تاریخی امام(ره) در مورد مجلس و بی‌توجهی به جایگاه والای مجلس، که همواره دفاع از این جایگاه مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است، به هیچ وجه قابل گذشت نیست، گفت: از آن‌جا که در راس امور بودن مجلس نتیجه‌ی سال‌ها مبارزه با استبداد بوده است، نفی آن به معنای بی‌توجهی به این مبارزه و نفی اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی است. 

سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) مجلس ادامه داد:‌ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که ثمره‌ سال‌ها مبارزه در راه رهایی از استبداد است، مکانیزم‌هایی همچون قانون‌گذاری و نظارت را به عنوان ابزارهای در راس امور بودن مجلس در نظر گرفته است و از این طریق تصمیم‌گیری و نظارت بر اجرای تصیمات را به مجلس سپرده است. 

قنبری در ادامه یادآور شد: از نگاه این قانون، دولت کارگزار و مجری تصمیمات مجلس است و نمایندگان می‌توانند مجریان بی‌توجه به اجرای قوانین را عزل نمایند. داشتن حق عزل اعضای دولت از سوی نمایندگان و نداشتن حق انحلال مجلس از سوی دولت از یک طرف و حق تصمیم‌گیری مجلس از طریق قانون‌گذاری از طرف دیگر برتری قوه مقننه بر قوه مجری را مسلم می‌دارد. 

وی خاطرنشان کرد: با وجود چنین قوانین و شرایطی جای تعجب است که مجریان قانون اساسی در مقام انکار چنین جایگاهی برآیند. به هر حال انکار چنین جایگاهی به نفع هیچ فردی نیست، کشور از نفی این جایگاه سود نمی‌برد و دچار آسیب می‌شود. 

این عضو شورای مرکزی فراکسیون خط امام(ره) مجلس ادامه داد: جای تعجب است که چرا دولت به جای توجه به مسائل واقعی مردم همچون بیکاری، تورم نرخ پایین رشد اقتصادی، اعتیاد، طلاق و مشکلات فراوان دیگر به طرح مسائل حاشیه‌ای و جنجالی می‌پردازد. 

قنبری ادامه داد: ‌باید پرسید که آیا بهتر نیست به جای طرح مباحث جنجالی با اجرای قوانین معطل مانده‌ی مجلس به دنبال حل مسائل و مشکلات کشور بود. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی هم‌چنین در ادامه خطاب به مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور گفت: با توجه به متجاوز شناخته شدن رژیم بعثی عراق از طرف سازمان ملل و تعیین مبلغی به عنوان غرامت از طرف این سازمان، دستگاه دیپلماسی کشور بایستی نسبت به دریافت غرامت از کشور عراق اقدامات جدی‌تری انجام دهد. 

قنبری ادامه داد: با وجودی که اکنون رژیم سیاسی در عراق دچار تحول شده و روابط خوبی بین دو کشور ایران و عراق برقرار است، که البته باید این روابط تقویت شود، اما بحث تغییر رژیم و روابط خوب دو کشور نباید مانع از گرفتن غرامت و مطالبه‌ی حقوق ملت ایران از کشور عراق شود، چرا که بر اساس حقوق بین‌الملل کشورها دارای مسئولیت بین‌المللی بوده و کشور عراق نیز با این شرایط باید به مسئولیتی خود در قبال ایران توجه نماید. 

نماینده‌ی مردم ایلام در خانه ملت با اشاره به سومین دور سفر استانی هیأت دولت به ایلام، گفت: رییس‌جمهور در این سفر بر خلاف دو سفر قبلی، که در آن وعده‌ احداث کارخانه و توسعه صنعت در ایلام را داده بود، به افراد بیکار توصیه‌ کرد چند راس دام برای امرار معاش خریداری کنند. 

قنبری ادامه داد: مردم ایلام با گله مندی ازاین توصیه می‌پرسند که چرا وعده‌ی احداث 8 کارخانه بزرگ در ایلام در سفر دوم هیأت دولت به ایلام یک باره به توصیه‌ی خرید چند راس دام تغییر یافت؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین