کد خبر: ۱۰۹۹۲۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۲

رییس کل دادگستری استان تهران، لغو انحلال جبهه مشارکت را تکذیب کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس کل دادگستری استان تهران لغو انحلال جبهه مشارکت را تکذیب کرد.
 
علیرضا آوایی اظهار داشت: طبق اطلاعی که من در مورد پرونده جبهه مشارکت از دادگاه‌های تهران گرفتم، آنچه اخیرا سخنگوی قوه قضاییه مطرح کردند مبنی‌بر اینکه دادگاه حکم انحلال این حزب را صادر کرده و این حکم قطعیت پیدا کرده، درست است.

وی توضیح داد: جبهه مشارکت پیش از این پرونده ای در مجتمع شهید بهشتی داشته است اما مجموعه سوابق این حزب به دادگاه انقلاب تهران انتقال پیدا کرده است.

رییس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد: جبهه مشارکت حق هیچ‌گونه فعالیتی را ندارد.

آوایی در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه آیا حکمی در مورد ادامه فعالیت جبهه مشارکت صادر شده، گفت: تاکنون چنین حکمی ندیده‌ام.

رییس کل دادگستری تهران تصریح کرد که وضعیت جبهه مشارکت همان سخنانی است که سخنگوی قوه قضاییه اخیرا در نشست خبری عنوان کرده‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه پنجم مهرماه 89 در نخستین نشست خبری خود با بیان اینکه دادگاه دو حزب سیاسی جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین را منحل کرده و در حال حاضر حق فعالیت سیاسی ندارند، گفته بود: در مورد حزب مشارکت و سازمان مجاهدین، کمیسیون ماده 10 احزاب پروانه این دو جریان را متوقف کرد و درخواست خود مبنی‌بر انحلال این دو حزب را به دادگاه ارایه داد.

محسنی اژه‌ای افزود: دادخواست کمیسیون ماده 10 قانون احزاب پس از ارجاع به دادگاه و تصمیم‌گیری درباره آن از سوی دادگاه تایید و پروانه فعالیت این دو حزب منحل شد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: در حال حاضر این دو حزب حق هیچ‌گونه فعالیت بر اساس اساسنامه قبلی را ندارند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین