کد خبر: ۱۱۰۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۷

اسد: حمله به ایران برای جهان مصیبت‌بار است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه گفت: امروزه تنها راه مقابله با منطق حاکم از سوی زورگویان در جهان، مقاومت و حمایت از آن است. 

وی در گفت‌و گو با خبرنگار شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه با تاکید بر ادامه حمایت سوریه از جنبش‌های مقاومت در منطقه، گفت: وقتی منطق رایج در جهان، منطق غیرعقلایی و از موضع زور و نه عقل است در چنین وضعیتی تنها راه موجود حمایت از مقاومت خواهد بود.

رییس‌جمهوری سوریه درباره گفت‌و گوهای تشکیلات خودگردان فلسطینی و اسرائیل نیز گفت: انتظار نداریم اتفاقی بیفتد چرا که مقام‌های کنونی صهیونیست مانند گذشته افراط‌گرا هستند و رفتار این رژیم نشان دهند تمایل آن به تحقق صلح نیست.

وی درباره وضعیت سیاسی حاکم بر عراق هم گفت: سوریه، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در تماس مستمر با یکدیگر درباره عراق هستند زیرا تحولاتش بر همه کشورهای همسایه تاثیرگذار است. 

رییس‌جمهوری سوریه در ادامه در باره حمله احتمالی به ایران با تاکید بر این که پیش‌بینی نمی‌کنیم چنین حمله‌ای صورت گیرد، افزود: از نظر منطقی، حمله‌ای در کار نیست و همه اینها برای ترساندن و نوعی جنگ روانی است، سوریه نیز در سال‌های گذشته و بعد از جنگ عراق همواره مورد تهدید و جنگ روانی قرار داشت.

اسد تاکید کرد: مهم آن است که بین واقعیت و ترساندن فرق بگذاریم. اما همه اینها باعث نمی‌شود فکر کنیم اقدام احمقانه وجود ندارد و باید گفت که در صورت چنین اقدامی، همه باید بهای آن بپردازیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین