کد خبر: ۱۱۰۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۵
طاهره پژوهش، در نشست خبری انجمن حمایت از حقوق کودکان:

افزایش اعتیاد در کودکان؛ اخراج دانش‌آموز معتاد مشکل را تشدید می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیأت‌مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان با هشدار نسبت به افزایش اعتیاد در سنین کودکی گفت: آموزش و پرورش به محض اینکه از اعتیاد دانش‌آموزی مطلع می‌شود صورت مسأله را پاک کرده و او را از مدرسه اخراج می‌کند. 

طاهره پژوهش، در نشست خبری انجمن حمایت از حقوق کودکان به مناسبت روز کودک ادامه داد: با اخراج دانش آموزان معتاد تنها مشکل آنها شدیدتر شده و درمان‌شان سخت‌تر می‌شود و علاوه بر این خشم فروخته و آسیب روانی را برای آنها به دنبال دارد که قابل جبران نیست.

وی در مورد قوانین کشور در برخورد با کودک‌آزاری تاکید کرد: زمینه‌های اجرای قانون باید در کشور ما باید ایجاد شود چرا که در مورد کودک آزاری قانون داریم ولی به خوبی اجرا نمی شود.

این عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان با اشاره به مجازات سنگین کودک آزاری در سایر کشورها افزود: در کشورهای دیگر مانند فیلیپین می بینیم که در پرونده‌ای، پدری به جرم تجاوز به دختر خود به دلیل اینکه در قوانین این کشور اعدام وجود ندارد به 14 هزار و 450 سال زندان محکوم می‌شود.

این عضو هیأت مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان تصریح کرد: مسئله جدید دیگر پایین آمدن سن کودکان کار است. پیش از این کودکان بالای 6 تا 7 سال به کار گرفته می‌شدند ولی حالا شاهد کار کودکانی هستیم که حتی قادر به گفتن اسم‌شان نیستند.

وی با اشاره به اینکه شرایط نگه‌داری کودکان در مراکز بهزیستی خوب نیست ادامه داد: این در حالی است که هیچ مرکز حمایتی برای اینکه کودکان آسیب‌دیده برای مدتی به آنها سپرده شوند وجود ندارد و جای خالی خانه های امن کودکان بسیار خالی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین