کد خبر: ۱۱۰۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۶
در نشست سیاسی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی

فروزنده: بحث انتقال از پایتخت جدی است، 2 میلیون تهرانی به موسوی رای دادند

جریان دوم خرداد از بین نرفته است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون توسعه و منابع انسانی رئیس‌جمهوری، مدعی شد که جریان فتنه قصد به زمین زدن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را دارد و افزود: ۲۳۰ سایت داخلی و خارجی علیه هدفمند کردن یارانه‌ها در حال فعالیت هستند.  

لطف‌الله فروزنده در نشست سیاسی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار کرد: هدفمند کردن یارانه‌ها تکالیف دولت‌های آقایان هاشمی و خاتمی نیز بوده، ولی اجرا نکرده‌اند. بحث کارت هوشمند بنزین تکلیف دولت آقای خاتمی بود. تقریبا یک‌سال مجلس هفتم هر چه مجلس فشار آورد، زیر بار نرفتند، ولی این دولت این را اجرا کرد و امروز اگر بحث کارت هوشمند بنزین را اجرا نکرده بودیم، گرفتاری شدید داشتیم.

وی با تاکید بر این‌که مهمترین مسأله اکنون این است که ما آرامش لازم را به مردم بدهیم، افزود: ۲۳۰ سایت داخلی و خارجی علیه هدفمند کردن یارانه‌ها در حال فعالیت هستند. استکبار جهانی و عوامل آن اصرار دارد و جریان فتنه مهمترین مسأله را این می‌داند که هدفمند کردن را زمین بزند.

نقدینگی جمع کرده‌اند که این طرح را به زمین بزنند

فروزنده با بیان این‌که در موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها نیز مسائل روانی و فرهنگی آن بسیار مهم است، گفت: باید با طمانینه جلو رفت. یک فضای شدید روانی وجود دارد که مردم را نگران کند. مجموعه‌ی رسانه‌ها، نخبگان و کسانی که می‌توانند موثر باشند، همه باید بسیج شوند. ان‌شاءالله بناست در این ماه حساب‌ها شارژ شود و پول در آن قرار می‌گیرد و پس از آن اصلاح قیمت‌ها صورت می‌گیرد و آن هنگام خود مردم مدیریت می‌کنند و نگرانی هم وجود ندارد.

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: اکنون وضعیت نرخ تورم ۸/۹ است. نقدینگی هم کاهش نیافته است. مفهوم این است که نقدینگی به سمت سرمایه‌گذاری جهت‌گیری کرده است. در بحث هدفمند کردن دو تا تورم را مطرح می‌کنند. یکی افزایش نرخ تورم ناشی از افزایش قیمت‌ها که یک امر طبیعی است. آنچه نگران‌کننده است تورم انتزاعی است. یعنی شایعه و فضاسازی مبنی‌بر اینکه قرار است با هدفمند کردن، قیمت‌ها سرسام‌آور بالا رود و مردم به سمت مصرف بیشتر بروند. مصرف بیشتر تقاضای بیشتر و به دنبال آن مشکل کمبود عرضه و افزایش نرخ تورم را به دنبال دارد.

فروزنده در پاسخ به این سوال که آیا پس از واریز پول‌ها به حساب قیمت‌ها بلافاصله افزایش می‌یابد، گفت: خیر. قرار بر این است که حداقل 2 ماه پول‌ها در حساب بماند و حامل‌های انرژی نیز با گزینه‌های مختلف افزایش قیمت یابد. این‌که قیمت‌ها به چه میزان افزایش می‌یابد، هیچ‌کس نمی‌داند.

وی تاکید کرد: باید مواظب بود اکنون بعضی‌ها در کمین نشسته‌اند، نقدینگی هم جمع کرده‌اند و … منتظر هستند که این طرح را به زمین بزنند که در اینجا باید از اصل غافلگیری استفاده کرد، ولی مطمئنا نظر دولت بر این است که به مردم فشار نیاید و حتما هم باید سیاست تدبیر و تدریج را به کار برد. نهایت این است که اگر افزایشی هم وجود داشته باشد، ناشی از تورم واقعی است که این تورم واقعی با پولی که به مردم داده می‌شود، جبران می‌شود.

فروزنده همچنین در پاسخ به این سوال که چه کسانی حامی ستاد تخریب هدفمند کردن یارانه‌ها هستند، گفت: در جریان توطئه چند لایه داشتیم. نخست استکبار جهانی، دیگری جریان سبز، همچنین عوامل ضدانقلاب و گروه دیگر نیز گروه رانت‌خوار و فاسد هستند که با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها برای‌شان مشکل ایجاد می‌شود.

بحث انتقال از تهران جدی است، چون 2 میلیون تهرانی به موسوی رای دادند

لطف‌الله فروزنده در ادامه در خصوص خروج کارمندان از تهران که از سوی یکی از حضار در جلسه طرح شده بود، گفت: ما برای این سیاست 7 برنامه تعریف کردیم. نخست اینکه هر کارمندی که داوطلب است به او امکانات بدهیم. نزدیک به ۳۰۰ هزار کارمند در تهران به غیر از آموزش‌و پرورش وجود دارد که این تعداد زیاد است. دوم اینکه استان البرز را از امکانات تهران راه‌اندازی کنیم. سوم اینکه ۱۶۳ شرکت دولتی که هیچ ضرورتی ندارد در تهران باشند را منتقل کنیم. برنامه‌ی چهارم در خصوص موسسات پژوهشی بود که اکنون ۲۸۰ موسسه‌ی پژوهشی غیر از دانشگاه‌ها وابسته به دستگاه‌های اجرایی در تهران وجود دارد. پنجم نیز این بود که ساختارها و پست‌های بلاتصدی را کاهش دهیم.

فروزنده مقوله‌ی دورکاری را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: امروزه در تمام دنیا سیستم الکترونیک برقرار شده است. یک‌چهارم پست‌های ما پشتیبانی هستند. یعنی وقتی یک فرد را به کاری می‌گذاریم 3 نفر را برای رسیدگی به وی قرار می‌دهیم. بنابراین مقوله‌ی دورکاری مقوله‌ای جدی است که البته باید فرهنگ‌سازی نیز نسبت به آن صورت گیرد.

معاون توسعه و منابع انسانی رئیس‌جمهوری افزود: بحث انتقال از تهران بحث جدی است و رییس‌جمهور یکشنبه‌ها این موضوع را دنبال می‌کند. در هیچ‌کجا، تمام مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را در یک جا متمرکز نمی‌کنند. در فتنه‌ی اخیر نیز در استان‌ها خبری نبود. نهایت اینکه در تهران دو میلیون نفر به آقای موسوی رای داده بودند که در مقابل ۴۰ میلیون هیچ است، اما 8 ماه کشور گرفتار بود.

جریان دوم خرداد از بین نرفته است

معاون توسعه و منابع انسانی رئیس‌جمهوری، در خصوص آرایش جریان اصول‌گرایان، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی نباید رقابت بر سر راهبردها و اصول باشد. باید از جریان فتنه این تجربه را به‌دست آوریم که کسانی که می‌خواهند رقابت کنند، واقعا معتقد به نظام باشند. به نظر من جریان افراطی دوم خرداد دیگر نمی‌تواند در صحنه بیاید، ولی متاسفانه برخی اصول‌گرایان با تحلیلی که قبل از انتخابات دادند و خواستند دولت وحدت ملی را تشکیل دهند و نشد باورشان این است که دوم خرداد از بین رفته و یک عده از عقلای آنها را باید جمع کنیم و عقلای ما نیز بنشینند و یک ظرفیت جدیدی را ایجاد کنیم. اینها دچار اشتباه هستند.

وی افزود: اگر قرار است انتخابات به این سمت برود که راهبردها و اصول به چالش کشیده شود، اصول‌گرایان هیچ راهی جز وحدت ندارند. اما اگر نظام موفق شود که رقابت بر سر روش‌ها باشد، اصول‌گرایان ۱۰ تا کاندیدا می‌توانند داشته باشند.

فروزنده در خصوص بحث دانشگاه آزاد نیز، اظهار کرد: گزارشی که کمیته تهیه کرده خدمت مقام معظم رهبری ارایه کرده‌ایم و منتظر تصمیم‌گیری ایشان هستیم. البته نظر کارشناسی آن کمیته که به ریاست آیت‌الله لاریجانی برگزار شد این است که این امر خلاف است و امکانپذیر نیست که وقف انجام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
0
0
حداقل 2 میلیون ؟!!!

با حساب 25 خردادی ها ؟!!!

این آمارو از کجا در می آرید ؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین