کد خبر: ۱۱۰۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۴

در بیماری پارکینسون، سلول‌های مغزی فاقد انرژی می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: متخصصان اعصاب می‌گویند: سلول‌های مغزی در بیماران مبتلا به پارکینسون، اجزایی موسوم به «میتوکندری» را که منبع انرژی سلولی محسوب می‌شوند از دست می‌دهند.

متخصصان می‌گویند: این ناتوانی در دسترسی به منبع انرژی در مراحل اولیه بیماری صورت می‌گیرد و بنابراین با درک آن می‌توان به روش‌های درمانی موثرتری برای متوقف ساختن روند مخرب این بیماری دست پیدا کرد.

به گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی، به گفته متخصصان مغز و اعصاب در دانشکده پزشکی هاروارد و بیمارستان زنان بریگهام، اختلال در عملکرد میتوکندری سالم که بیشترین میزان انرژی سلول‌ها را تولید می‌کند، ممکن است به شروع این بیماری کمک کند.

افراد با بیماری پارکینسون اغلب تجربه لرزش، سفتی ماهیچه‌ها، اشکال در راه رفتن، مشکلات تعادلی و حرکات آهسته دارند. این علائم معمولا بعد از سن 60 سالگی رخ می‌دهد هر چند که برخی افراد مبتلا به این بیماری جوان‌تر از 50 سال هستند.

بیماری پارکینسون بیماری پیشرونده است، به معنی اینکه علائم و نشانه‌ها به مرور زمان بدتر می‌شوند. هر چند که بیماری پارکینسون در نهایت منجر به ناتوانی می‌شود، بیماری اغلب به صورت آهسته پیشرفت می‌کند.

بیماری پارکینسون هم‌چنین درمان‌پذیر است و یکی از راه‌های درمان آن، داروها هستند. روش دیگر، کاشتن وسیله‌ای است که مغز را تحریک می‌کند. جراحی هم یکی دیگر از راه‌های درمان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین