کد خبر: ۱۱۰۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۶

حبيبی: اصول‌گرایان روزهای ناآرامی را در حال تجربه کردن هستند

قانون را نبايد سليقه‌ای تفسير كرد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: یک اصول‌گرای واقعی نمی‌تواند و نباید بر اساس منافع حزبی ایرادات دولت را نادیده بگیرد. بر همین اساس است که در یک‌سال اخیر شاهد این هستیم که دولت احمدی‌نژاد بارها توسط حامیان پیشین خود با سوالات زیادی مواجه شده است.

عضو شورای مرکزی انجمن مدرسین دانشگاه‌ها اختلافات موجود بین چهره‌های اصول‌گرا و دولت را نتیجه تفسیر سلیقه‌ای قانون توسط برخی‌ها می‌داند.

نجف‌قلی حبیبی عضو هیأت علمی پژوهشکده امام خمینی(ره)، با اشاره به شرایطی که اصول‌گرایان برای دولت دهم به‌وجود آورده‌اند، گفت: مطلوب این است که اصلاح‌طلبان توجه چندانی به این اختلافات نشان ندهند، اصول‌گرایان روزهای ناآرامی را در حال تجربه کردن هستند و در این شرایط، ضرورتی به اظهارنظر طیف رقیب احساس نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه «قانون» باید اصل‌ترین اولویت همه جناح‌های سایسی و فعالین طیف‌های مخالف باشد، ادامه داد: اگر جناح‌های سیاسی مفاد قانون اساسی و البته تفسیر امام خمینی(ره) از انقلاب را مورد توجه قرا بدهند، خیلی از مشکلات فعلی برطرف شده و کشور می‌تواند آرامش لازم را تجربه خواهد کرد.

حبیبی همچنین تفاسیر مختلف گروه‌های سیاسی از قانون اساسی را یکی دیگر از دلایل اختلافات فعلی عنوان کرد و گفت: متاسفانه جریان‌های سیاسی با بدعتی نه چندان قابل قبول، به خود این اجازه را می‌دهند که قانون اساسی را بر اساس سلیقه و اهداف خود تفسیر کنند. این می‌تواند هزینه‌های زیادی وارد کرده و در راستای اجرایی شدن قوانین مشکلات متعددی را به‌وجود آورد.

وی در پایان با اشاره به اصرار اصول‌گرایان بر انتقاد از دولتی که با عنوان اصول‌گرایی شناخته می‌شود، اظهار داشت: یک اصولگرای واقعی نمی‌تواند و نباید بر اساس منافع حزبی ایرادات دولت را نادیده بگیرد. بر همین اساس است که در یک‌سال اخیر شاهد این هستیم که دولت احمدی‌نژاد بارها توسط حامیان پیشین خود با سوالات زیادی مواجه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین