کد خبر: ۱۱۰۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۹
یونسی، وزیر اسبق اطلاعات:

فاجعه قتل‌های زنجیره‌ای، کهریزک، حمله به کوی دانشگاه و منازل برخی افراد را عمل خودسر می‌دانم

شدیداً از تحریم‌های انجام شده و تشدید آن و آثار سوء‌مترتب بر آنها نگرانم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مصاحبه و اظهارنظر حال و حوصله می‌خواهد و این روزها سکوت و انزوا مطابق حزم و احتیاط است. من هم مانند بسیاری از دلسوزان جمهوری اسلامی، مصلحت را در سکوت می‌دانم. 

علی یونسی وزیر اطلاعات دولت خاتمی در گفت‌و گو با روزنامه "ملت ما" با اشاره به مطلب فوق گفت: فضای سیاسی کشور مه‌آلود است و هرگونه اظهارنظر چه بسا به گونه‌های نادرست تفسیر و تعبیر شود.

وی افزود: در سال گذشته بعضی از شخصیت‌های دلسوز نظام، مردم را به وحدت دعوت کردند، چیزی که همیشه نظام و کشورمان به آن نیازمند است ولی فورا از سوی برخی گروه‌های افراطی مورد آماج حمله و اهانت قرار گرفتند که منظور از وحدت چیست؟ در حالی که موضوع وحدت از واضحات و محکمات سیاسی است نه از متشابهات؛ مخصوصاً در شرایط تهدید خارجی نیاز به انسجام ملی و وحدت داخلی از هرچیز دیگر بیشتر است.

یونسی با اشاره به اینکه بعد از فراغت از کار وزارت اطلاعات، عمده وقت خود را به مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاورت قوه‌قضاییه اختصاص داده، گفت: من عضو هیچ حزب و گروه سیاسی نیستم و عضو بنیاد باران هم نیستم.

یونسی در باره نیروهای خودسر نیز گفته است: من هر عمل غیرقانونی و بدون دستور از مافوق را عمل خودسر می‌دانم. فاجعه قتل‌های زنجیره‌ای و بازداشتگاه کهریزک و حمله به کوی دانشگاه و حمله به منازل برخی افراد را از آن نوع می‌دانم. زیرا آن اقدامات هم غیرقانونی بودند و هم مقامات مافوق از ان بیزاری جستند. 

وزیر اسبق اطلاعات همچنین در باره تحریم‌های برخی کشورها علیه ایران اظهار داشت:
من شدیداً از تحریم‌های انجام شده و تشدید آن و آثار سوء‌مترتب بر آنها نگرانم؛ متأسفانه در این هنگام که کشور بیش از هروقت دیگر نیاز به انسجام و وحدت دارد، برخی از عناصر و گروه‌های افراطی و تندرو مدام بر طبل تفرقه و اختلاف می‌کوبند و با روش‌های تنگ‌نظرانه و دشمن‌ساز خود، بسیاری از نخبگان و مدیران سابق کشور را به حاشیه رانده‌اند و هرروز هم دایره مشمول خودی‌ها را تنگ‌تر می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
0
0
اطلاعات ريگي را در هوا مي گيرد ولي نميتواند خودسرها را بگيرد چه كسي پشت خودسر ها است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین