کد خبر: ۱۱۱۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۱

نادران: دولت در هدفمند کردن یارانه‌ها به سمت تخلف از قانون می‌رود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: الیاس نادران با اشاره به نحوه اطلاع‌رسانی دولت در خصوص علی‌الحساب واریز کردن یارانه نقدی، تاکید کرد: دولت باید برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها ابهام‌زدایی کند نه اینکه بر ابهامات این طرح بیشتر اضافه کند. 

این نماینده تهران در مجلس در گفت‌و گو با جهان‌نیوز، با بیان اینکه این طرح نیار به اطلاع‌رسانی جامع و شفاف و به هنگام دارد گفت: این قبیل اطلاع‌رسانی نه تنها مردم را بلاتکلیف و نگران می‌کند، بلکه بر رکود بازارهای داخلی نیز به دلیل عدم ارائه اطلاعات لازم می‌افزاید. 

وی با اشاره به واریز یارانه‌ها به حساب مردم به‌صورت علی‌الحساب، گفت: مطابق آنچه از سوی مسئولان گفته شده است، دولت تصمیم ندارد ماه آبان هم این قانون را اجرا کند چرا که سهمیه ۶۰ لیتری بنزین برای آن در نظر گرفته است. 

نادران در همین رابطه ادامه داد: به این ترتیب دولت می‌خواهد این قانون را تنها در ۴ ماه پایانی سال اجرا کند که طبیعتا نمی‌تواند درآمد قابل توجهی کسب کند تا توزیع یارانه نقدی صورت گیرد. 

وی پیش‌بینی کرد که دولت از بودجه سنواتی برداشت کند و به مردم یارانه دهد که این کار بدون اجازه مجلس غیرقانونی است و مهمتر اینکه تورم قابل توجهی ایجاد می‌کند. 

نماینده تهران همچنین تصریح کرد: اگر مبلغ یارانه‌ها ماهانه برای هر فرد ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان باشد و برای مردم مناطق محروم ۴۴ هزار تومان باشد، دولت باید تا آخر سال حدود۲۷ هزار میلیارد تومان پول به مردم بدهد. البته این رقم بدون احتساب مالیات و عوارض خواهد بود. 

وی با بیان اینکه واریز این رقم پول به حساب مردم مستلزم کسب درآمد دولت از طریق افزایش قیمت حامل‌های انرژی است، افزود: برای کسب این رقم درآمد، دولت مجبور است که قیمت حامل‌های انرژی را بیش از حد و فوق‌العاده افزایش دهد که این امر امکان‌پذیر نیست. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: ممکن است دولت بخواهد این رقم را از محل بودجه عمرانی و یا از ردیف‌های دیگر بودجه تامین کند که این امر هم خلاف قانون خواهد بود و هم آثار تورمی زیادی خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین