کد خبر: ۱۱۱۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۵

تذکر توکلی به ابوترابی‌فرد: با این رفتارتان چطور می‌خواهید مجلس در راس امور باشد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جابه‌جایی طرح سوال از وزیر، از انتهای جلسه علنی به ابتدای آن، تذکر شدیدالحن توکلی به رئیس جلسه امروز را در پی داشت. 

اگرچه مرسوم بود که طرح سوال از وزرا در پایان جلسات علنی باشد، سوال علی مطهری از وزیر ارشاد در ابتدای جلسه علنی امروز مطرح شد.

این موضوع تذکر احمد توکلی نماینده تهران را در پی داشت که گفت: هیأت‌رئیسه باید بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، به ترتیب اولویت اعلام شده دستورکار جلسات علنی را برگزار کند. از آنجا که روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام شده بود که دستور اول جلسه امروز ادامه رسیدگی به طرح اصلاح الگوی مصرف انرژی است، جایگزین کردن طرح سوال از وزیر به جای آن، خلاف قانون است.

به گفته وی یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس علت این تغییر دستور را برگزاری جلسه داخلی‌ای در وزارت ارشاد عنوان کرده بوده که توکلی به استناد آن گفت: چطور یک جلسه داخلی در یک وزارتخانه، افضل از رعایت آیین‌نامه داخلی مجلس است که دو سوم نمایندگان به آن رای داده‌اند؟

نماینده تهران با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) که به پرهیز از ذلیل کردن مسلمین از سوی خودشان اشاره داشت، گفت: این کار شما که ترتیبات نظم یک وزارتخانه را بر نظم مجلس ترجیح می‌دهید، خلاف قانون است. با این رفتار چگونه انتظار دارید که مجلس در راس امور باشد؟

محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: دقیقا زمان خاصی را برای بیان سوالات از وزرا نداریم. معمولا پایان جلسه این سوالات مطرح می‌شد اما امروز مناسب دیدیم با توجه به جلسه وزارت ارشاد، سوال را ابتدای جلسه برگزار کنیم.

وی در مقابل اصرار توکلی، تاکید کرد که تذکر او وارد نبوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۲
0
0
كي مجلس هفتم وهشتم و بخصوص مجلس هشتم در راس امور بوده اند كه حالا باشند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین