کد خبر: ۱۱۱۶۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۰۳:۴۵

مربی انگلیسی تیم ملی قبلاً سنت شده بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از آنکه سرمربی انگلیسی تیم ملی بیلیارد ایران طی مراسمی به دین مبین اسلام مشرف شد و به پاس این حرکت مثبتش یک سفر حج و تعدادی قاب و کتاب دریافت کرد، شائبه‏هایی پیرامون اصالت نیت و همچنین انگیزه‏ای در پس آن مطرح شد که رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد در همکلامی با آینده، ضمن توضیح جزئیات مسلمان شدن "داوود"، بحث دیدار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری از اردوی تیم ملی بیلیارد و ملاقات با این مربی را نیز یک شایعه خواند.

به گزارش آینده، "دیوید جان رو" که از قهرمانان جهان در رشته بیلیارد بوده و مدتی است مربیگری تیم ملی ایران را برعهده دارد، 26 مهرماه در مراسمی که با حضور علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی و حجت الاسلام سیدرضا تقوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد، با گفتن شهادتین به دین اسلام مشرف شد و نام "داوود" را برای خود انتخاب کرد که عربی همان "دیوید" است اما ماجرا به همین سادگی خاتمه نیافت و ابراز علاقه وافر این مربی به دین اسلام و مکتب شیعه نیز باعث نشد برخی پرسش‏ها مطرح نشود.

مطرح ترین پرسش بحث ختنه شدن این مربی بود که چگونه این مربی، پس از سنت شدن اینچنین با کت و شلوار به مراسمی آمده که برایش ترتیب داده‏اند که بعداً مشخص شد، وی حداقل تا مدتی پیش از شهادتین به پزشک متخصص برای این امر مراجعه نداشته است و در واقع بی‏سنت مسلمان شده که در عمل شدنی نیست. هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد در گفت و گو با آینده در این باره چنین توضیح داد: زمان برگزاری مراسم به مترجمشان گفتم اشکال ندارد، ترجمه کنید که باید سنت انجام شود و روش‏های بدون درد نیز آمده و مشکلی نیست که داوود پاسخ داد در دوره مسیحیتش سنت (ختنه) شده است و اگر می‏خواهید می‏توانید بررسی کنید که ما به ایشان گفتیم نیازی به بررسی نیست و حرف شما برایمان قابل قبول است. 

یکی از ابهامات دیگر در این رابطه این بود که "جان رو" یک شبه بحث مسلمانی اش مطرح شد و این موضوع، چنین شایعه ‏ای را به دنبال داشت که او قصد ازدواج با یک دختر مسلمان را دارد و برای رسیدن به مقصودش این بحث را مطرح کرده و از ملی پوشان رده بانوان سخن به میان می آمد. اسکندری در این باره نیز گفت: ایشان به مشهد سفر کرده بود و با مسلمانان نیز مراوداتی داشته که به فرهنگ ایرانی و اسلامی علاقمندش می‏کند و تصمیم به گرویدن به این دین می‏گیرد و خیلی یک باره هم نبود. در بحث ازدواج و روابطش نیز من هم شنیده‏ام اما مثل یک زندانی صبح تا شب در اردوی تیم ملی است و اصلاً وقت فکر کردن به چنین مسائلی ندارد و ما هم چند سری بررسی کردیم و دیدیم که این علاقمندی‏اش به اسلام واقعی است.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد ادامه داد: اردوی تیم ملی نیز صرفاً با حضور مردان برگزار می‏شود و در مسابقات پیش رو اصلاً تیم ملی بانوان شرکت ندارد که این مربی با بازیکنانش مراوداتی داشته باشد و انتظار می‏رود رسانه‏‏ها در قبال چنین شایعاتی هوشمندانه عمل کنند. تیم ملی ایران با سه بولینگ باز در بازیهای آسیایی شرکت خواهد داشت و باید با رقبای چشم بادامی همچون هنگ کنگ، چین و تایلند رقابت کند و به همین دلیل انتظار می‏رود تا این رقابت‏ها، تیم ملی از حاشیه دور بماند.

وی در ارتباط با شایعات مبنی بر بازدید اسفندیار رحیم مشایی از فدراسیون یا تیم ملی بولینگ و بیلیارد و ملاقات با این مربی تازه مسلمان نیز تاکید کرد: من این موضوع را به کلی رد می‏کنم. آقای رحیم مشایی از دوستان هستند اما با مشغله کاری شان، فرصت بازدید از مجموعه ما یا انجام چنین ملاقاتی را نخواهد داشت.

اسکندری در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز بخشنامه‏‏ای که بر مبنای آن "باشگاه‏هایی که در آنها فیلم‏های ساخته شود که نقش منفی فیلم، این بازی را انجام می‏دهد، لغو مجور می‏شود" پابرجاست، اظهار داشت: بله، ابن بخشنامه را خودم ابلاغ کردم و بر اجرایش تاکید دارم. تعارف نداریم، امروز عده‏ای با پلاک ماشین قماربازی می‏کنند و مثلاً سر زوج و فردآمدن پلاک ماشین، شرط می‏بندند و دیگر اثر کلی بر قمار و تخلفات در باشگاه‏های بولینگ وجود ندارد اما برخی کارگردانان هنوز وقتی می‏خواهند یک خلافکار را به تصویر بکشند، به باشگاه بیلیارد میروند که ما جلوی این مسئله را گرفتیم، چرا که بر ذهن مخاطبان ناخودآگاه تاثیر منفی می‏گذارد، حال آنکه اکثر قهرمان بیلیارد در ایران و جهان تحصیل کرده‏اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین