کد خبر: ۱۱۱۷۳۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۸

تذکر مودبانه رئیس کمیسیون انرژی به اظهارنظر بی‌ادبانه یک نماینده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدجواد ابطحی در جلسه علنی امروز تذکری داد که رئیس جلسه و رئیس کمیسیون انرژی وی را به رعایت شان نمایندگی و حرمت مجلس دعوت کردند. 

در خلال بررسی طرح اصلاح الگوی انرژی، ابطحی عضو کمیسیون شوراها کل این طرح را که از سوی کمیسیون انرژی مجلس تدوین شده بود، «بی‌سروته»‌ خواند و یکی از مواد آن را به دلیل به‌کار بردن واژه‌های لاتین، غیرقابل قبول دانست و گفت: این واژه‌های اجنبی چیست که در این طرح آمده است؟

محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی امروز را بر عهده داشت، پیش از آنکه اعضای کمیسیون انرژی بخواهند از طرح خود دفاع کنند، به دفاع از این طرح پرداخت و گفت: همه اعضای کمیسیون انرژی می‌توانند بر اساس ماده 77 آیین‌نامه داخلی مجلس از خودشان دفاع کند.

وی با بیان اینکه این ادبیات در شان شما به عنوان یک نماینده مجلس و کلیت مجلس نیست، یادآورشد که این واژه‌ها معادل فارسی نداشته است که آن را جایگزین کنند.

حمیدرضا کاتوزیان رئیس کمیسیون انرژی نیز در تذکر دیگری به استناد بند 11 ماده 23 آیین‌نامه داخلی مجلس که به دفاع از شان و جایگاه مجلس مرتبط است، گفت: آقای ابطحی در تذکرشان بی‌ادبی کردند که در شان مجلس نبود.

وی خطاب به ابوترابی‌فرد از او خواست تا به ابطحی اخطار دهد که دیگر نسبت به تلاش همکاران خود این‌گونه سخن نگوید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین