کد خبر: ۱۱۱۸۴۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۳
سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه:

چنانچه ارزش‌های اسلامی دچار تزلزل شود، به سمت فروپاشی پيش خواهيم رفت

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جامعه ما جامعه دینی بوده و چنانچه ارزش‌های اسلامی دچار تزلزل شود به سمت فروپاشی پیش خواهیم رفت، گفت: امروز نیاز داریم که مبانی فکری و ارزشی خود را خصوصا در میان جوانان ارتقا دهیم. 

سردار حسین سلامی در همایش بررسی و مقابله با جنگ نرم طی سخنانی با اشاره به تغییرات گسترده در محیط جهانی که آن را به دلیل پیشرفت‌های شتاب‌دار فناوری در زمینه اطلاعات و ارتباطات می‌دانست به روند جهانی‌سازی غرب و به‌ویژه آمریکا در مدیریت جهان اشاره کرد و گفت: براساس نگرش آمریکا به مفهوم معماری در عصر و تمدن جدید، انسان‌ها باید 3 خصوصیت یکسان داشته باشند که یکی از این 3 خصوصیت دارا بودن عقاید مشترک است. و براساس عقاید مشترک جهان‌بینی اعتقادی دارای مدل مشترکی از لیبرال‌دموکراسی غرب ارائه می‌شود.

وی افزود: مصرف کردن کالاهای یکسان خصوصیت دیگری است که در مفهوم معماری جدید غرب برای انسان تعریف می‌شود. بر این اساس داده‌هایی که به ذهن داده می‌شود اعم از مفاهیم عدالت، روابط اجتماعی، سبک زندگی و سایر شئونات همگی با تعاریف آنها عینیت می‌یابد. 

جانشین فرمانده کل سپاه داشتن اطلاعات یکسان در آن واحد را خصوصیت سوم معماری آمریکا از انسان جدید برشمرد. 

وی با بیان اینکه وقوع فتنه‌ها نیز با ابداع دشمنان در مفاهیم واقعیت‌های موجود صورت می‌گیرد، گفت: نکته اساسی این است که دشمن ساختار ذهن را به‌گونه‌ای تغییر دهد که از حقایق رویگردان شده و واقعیت‌های ساختگی، مصنوعی و مجازی آنها شکل گیرد. 

سلامی تصریح کرد: از دید دشمن انسان‌ها و جوامع سیستم‌های باز هستند،یعنی دارای سیستم درونی، معنابخش، اما باز به لحاظ تاثیرپذیری از محیط بیرون و البته تاثیرگذاری بر دیگران. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همواره در ذهن انسان‌ها پیش‌فرض‌هایی ثابت وجود دارد تروریست تصور کردن مسلمانان را پیش‌فرض غرب و دشمن دانستن اسرائیل را پیش‌فرض ایرانی‌ها عنوان کرد و گفت: دشمن در جنگ نرم تلاش می‌کند تا این پیش‌فرض‌ها و ارزش‌های درونی را به‌طور کامل یا جزئی، دستکاری و تغییر دهد که در فتنه سال گذشته نیز تقریبا همین الگو مورد استفاده قرار گرفت. 

وی ادامه داد: تغییر نرم در زیربناها و ساختارهای ذهنی با برخی شعارها که مطرح شد از آن جمله بود. با تغییر در این پیش‌فرض‌ها در واقع رفتارها و حتی جهان‌بینی‌ها نیز تغییر می‌کند به‌عنوان مثال وقتی حجاب برای ما ارزش به‌شمار می‌آید، دشمن با ارزش جلوه دادن آزادی سعی در تغییر این رفتار بر می‌آید. 

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جامعه ما جامعه دینی بوده و چنانچه ارزش‌های اسلامی دچار تزلزل شود به سمت فروپاشی پیش خواهیم رفت، گفت: امروز نیاز داریم که مبانی فکری و ارزشی خود را خصوصا در میان جوانان ارتقا دهیم. 

وی تاکید کرد: قرآن تمام روش‌های مستحکم‌سازی بناهای فکری را بیان کرده و نماز موجب جلوگیری از فروپاشی اخلاقی شود. 

سلامی خانواده را به عنوان یکی از مهمترین خاکریزهای پایدار برای مقابله با جنگ نرم عنوان کرد و با بیان اینکه باید این حلقه‌های وصل اجتماعی به عنوان فرصت در برابر جنگ نرم نگاه شود، گفت: امروز خانه‌ها کمتر تبدیل به هتل‌هایی می‌شود که پدر و مادرها نیز هتل‌داران آن هستند. فرزندان پس از اینکه به خانه می‌آیند به اتاق‌های خود رفته و با اینترنت ارتباط پیدا می‌کنند و پس از صرف غذا نیز استراحت می‌کنند و دیگر فضای عاطفی کنار هم نشستن‌ها موعظه و نصیحت و ارتباط پدر و مادر با فرزندان شکل نمی‌گیرد. 

وی گفت: امروز اعتیاد الکترونیک بزرگ‌ترین عاملی است که می‌تواند جوانان ما را از زیبایی‌های عمیق در زندگی منحرف کند. 

وی با اشاره به سفر احمدی‌نژاد به نیویورک گفت: حضور رئیس‌جمهور ما در آمریکا داستان شکست منطق غرب در مقابل منطق انقلاب بود. 

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان مساجد را دارای فضای معنوی و متفاوت از سایر بناها عنوان کرد و با تاکید بر اینکه باید این نهادها را فعال کرده و چراغ آن را روشن کنیم، گفت: در مساجد آرمان‌ها به هم متصل شده، اعتقادات دینی مستحکم می‌شود و ذهن‌ها به هم نزدیک می‌شود که شاید سپاه نیز یکی از این مساجد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین