کد خبر: ۱۱۲۰۶۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۳
دعاگو، امام جمعه شهرستان شمیرانات:

‌دروغگویان متوهم و مداحان نادان، دو آفت خانمان‌سوز جامعه‌ ما هستند

در شرایطی که نیاز به همدلی است، گروهی اندک با ناسزاگویی به‌دنبال نفرت‌آفرینی و درگیری هستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه شهرستان شمیرانات اظهار داشت: دروغ، ریشه بدی‌ها، بسترساز ناهنجاری‌ها، ناسازگار با خرد انسانی، مبانی دینی، ضوابط حقوقی، سرشت انسانی و ساختار نظام طبیعی است. 

حجت الاسلام دعاگو افزود: دروغ از نگاه روایات، خیانت، بدترین روایت، ناسازگار با مروّت، موجب نیازمندی، مانع خداباوری و خداگرایی، نشانه نفاق‌ورزی و شفاف‌ترین نماد ناهنجارگرایی محسوب می‌شود. كثرت كذب ارزش انسان را از بین می‌برد، دروغ‌گو به‌دلیل زیاده‌روی در خلاف‌گویی و مردم‌فریبی گرفتار فراموشكاری می‌شود، به تناقض‌گویی می‌پردازد و فرجام دروغگویی‌اش به رسوایی و آبروریزی می‌انجامد.

حجت الاسلام والمسلمین دعاگو دروغگویی را شفاف‌ترین نماد ستیز با خداباوری و خداگرایی «ایمان»، زاویه با آفریدگار جهان و همسویی با شیطان نامیده گفت: در بیان معصومین پاک، می‌گساری كلید بدی‌ها و دروغ‌گویی بدلیل شرآفرینی آگاهانه، بدتر از می‌گساری است. برای شكل‌گیری دروغ‌گویی نقل بی‌ملاحظه همه شنیده‌ها كافی است. از نشانه‌های دروغ‌گویان دروغ‌پرداز این است كه نوعاً از زمین و آسمان و شرق و غرب خبر می‌دهند و از شناخت حلال و حرام خدا بهره‌ چندانی ندارند.

دروغ‌گویان به‌دلیل استمرار دروغ‌گویی همگان را در مقیاس نگرش و كنش خویش می‌سنجند، با بدبینی و بدگمانی با دیگران برخورد می‌كنند و با دروغ‌پنداری پیام‌ها و شنیده‌ها همیشه گرفتار و آشفته‌حالند. 

ناطق جمعه شمیرانات دروغ‌گویی را از رایج‌ترین گناهان سیاسی و ناهنجاری‌های اخلاقی در مناسبات اجتماعی توصیف نموده، گفت: دروغ، صفتی شیطانی و خطرناك‌ترین ناهنجاری در حوزه مناسبات اجتماعی است. دروغ‌گویی، ناهنجاری منفوری است كه بزرگ و كوچک و جدی و شوخی و انگیزه نشاط‌آفرینی نمی‌شناسد و در همه اندازه‌ها و صحنه‌های جدی و شوخی جز در موارد استثناء از حرمت برخوردار است و دروغ‌گو را با تكذیب خدا و فرشتگان مراقب انسان روبرو می‌سازد. پیامبر گرامی(ص) شوخی را با حقیقت می‌آراستند، هرگز در عرصه مزاح به خلاف‌گویی آلوده نمی‌شدند و با هوشمندی و بزرگواری از آزار دل‌ها و تندروی در شوخی‌ها فاصله می‌گرفتند.

دعاگو دروغ‌پردازی‌های مداح‌نمایان كم‌دان، نادان، زمان‌ناشناس و بی‌كفایت و درایت را بزرگ‌ترین فاجعه دوران معاصر و عصر حاضر تحلیل نموده، گفت: بزرگ‌ترین فاجعه فرهنگی در جامعه كنونی، نقش‌آفرینی مداحان نادان،‌ كم‌دان، بازیگر، بی‌بهره از گوهر زمان‌سنجی، دوراندیشی و همسویی با مصالح دینی و ملی در اندیشه همگانی و عرصه‌های فرهنگی و سیاسی است. متأسفانه این گروه اندک، آشفتگی می‌آفرینند، به وحدت و امنیت ملی می‌تازند و در شرایطی كه كشور نیازمند همدلی و همگرایی است با تازیانه‌های ناسزاگویی و نفرت‌آفرینی، پرچمدار نفی و طرد و اختلاف و درگیری هستند.

خطیب جمعه شمیرانات ایجاد سازمانی قوی، كارآمد و پاسخ‌گو برای آموزش، هدایت و كنترل حوزه‌های وعظ و مداحی و عزاداری را از ضروری‌ترین نیازهای جمهوری اسلامی نامیده، گفت: مداح‌نمایان در دروغ‌خوانی و آلوده‌سازی عرصه‌های مداحی و عزاداری به تحریف‌ها و ناروایی‌ها اندازه نمی‌شناسند، به جاذبه‌آفرینی و كسب منافع مادی می‌اندیشند، پاكترین صحنه‌ها و عرصه‌های نمایش ولایت و ارادت به معصومین پاک را به بی‌پایه‌ترین خرافات می‌آلایند، با نسبت‌های ناروا و دروغ‌های بی‌اساس و بی‌جا نسبت به معصومین(ع) از دین حنیف فاصله می‌گیرند و با ابزارسازی از پاكترین اولیاء الله برای رفع نیازهای مادی، ناآگاهانه خویشتن را با خطر فقر روبرو می‌سازند(امام باقر«ع»).
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین