کد خبر: ۱۱۲۱۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۷

وزیر بهداشت: دانشگاه علوم‌پزشکی ایران به دلیل سکونت نیمی از پرسنل در کرج منحل شد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر بهداشت دلایل انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران را اعلام کرد. 

مرضیه وحید دستجردی در حاشیه نشست و دیدار دوستانه با وزیر بهداشت کشور کنیا در جمع خبرنگاران افزود: پیرو ابلاغیه معاونت نیروی انسانی ریاست‌جمهوری، دانشگاه علوم پزشکی ایران ادغام شده است که بر اساس آن هم شبکه بهداشت و درمان شهر تهران ساماندهی می‌شود و هم مسائل آموزشی و پژوهشی بهبود می‌یابد. 

وی ادامه داد: در این زمینه اتفاقی جز ارتقای این فعالیت‌ها نمی‌افتد و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل می‌شود. 

وزیر بهداشت و درمان گفت: ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران با توجه به اصلاح ساختاری که قرار بود در شهر تهران اتفاق بیفتد، انجام شد؛ البته این دانشگاه سه‌چهارم شبکه بهداشتی خود را به دلیل تاسیس استان البرز به همراه بیمارستان‌های منطقه کرج به دانشگاه علوم پزشکی البرز منتقل کرد. 

دستجردی تصریح کرد: یک هزار و 700 پرسنل دانشگاه علوم پزشکی ایران ساکن استان البرز بودند که همگی آنها به کرج منتقل می‌شوند. 

وی اظهار کرد: از مشکلات ما در زمینه سه دانشگاه علوم پزشکی مادر در تهران همخوان نبودن مناطق جغرافیایی آنها بوده است به طوری که به عنوان مثال در یک خیابان منطقه بهداشتی یک دانشگاه بوده و پایین آن خیابان منطقه بهداشتی دانشگاهی دیگر. همچنین عدم همخوانی مناطق از نظر جغرافیایی نیز از مشکلات موجود بوده است که یک دانشگاه از منطقه شمال باید بر منطقه‌ای در غرب نظارت می‌کرد، البته این مسائل ساماندهی شد. 

دستجردی با اشاره به اینکه مسائل پژوهشی و آموزشی ارتقای جدی پیدا می‌کند، گفت: بر این اساس در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها رتبه‌های بالاتری را کسب می‌کنیم و افرادی که قبلا فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده‌اند، اتفاق خاصی برای مدارک آنها نمی‌افتد، اما هفت بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران به همراه معاونت‌های غذا و دارو، بهداشتی و درمانی به دانشگاه علوم پزشکی بهشتی منتقل می‌شود و مسائل و موضوعات آموزشی به دانشگاه علوم پزشکی تهران انتقال می‌یابد. 

روز جمعه، مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت در نامه‌ای به محمدباقر لاریجانی رییس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، دانشگاه علوم‌پزشکی ایران را منحل و واحدهای آموزشی آن را به دانشگاه تهران و واحدهای درمانی و بهداشتی آن را به دانشگاه شهید‌بهشتی سپرد. 

این نامه بدون هماهنگی با پرسنل و هیات‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران صادر و منتشر شده است. 

گفتنی است که دانشگاه علوم پزشکی ایران نه با پیشنهاد دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشجویان و وزارت بهداشت بلکه با ابلاغیه معاونت انسانی ریاست‌جمهوری منحل شد که این اتفاق شوک بزرگی را به دانشجویان این دانشگاه وارد کرده است.

دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران صبح امروز با شنیدن انحلال دانشکده‌ای که در آن تحصیل می‌کنند، در محوطه این دانشگاه تحصن کرده و اعتراض خود را نسبت به این اتفاق ابراز می‌کنند.

این در حالی است که دانشکده علوم پزشکی تهران که قرار است طبق گفته وزیر بهداشت و درمان بخشی از واحدهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران را در خود ادغام کند نیز نتوانسته به راحتی با این ادغام کنار بیاید، چرا که دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال حاضر این گروه از دانشجویان دانشگاه ادغام شده را برای پذیرش قبول نکرده است.

به نظر می‌رسد این ادغام در صورتی اتفاق افتاده که هماهنگی‌های لازم برای آن از قبل انجام نشده است و دانشجویان و اساتید این دانشگاه‌ها را سر در گم کرده است تا جایی که دانشجویان این دانشگاه‌ها را مجبور به تحصن و اعتراض کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین