کد خبر: ۱۱۲۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۵

دولت مبالغ ناشی از صرف‌جویی در مصرف بنزین را چه کرده است؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مردمسالاری در یادداشتی با عنوان «یک مصاحبه یک پرسش» می‌نویسد:

شنبه شب باز هم رئیس‌جمهور در تلویزیون حاضر شد تا در مورد مسایل مختلف و به‌ویژه هدفمند کردن یارانه ها با مردم سخن بگوید. اظهارات آقای احمدی‌نژاد در مورد این موضوع، بیشتر موکول به آینده بود و طبیعتا از آنجا که هنوز هدفمند کردن یارانه‌ها اجرا نشده نمی‌توان در این زمینه قضاوت دقیقی انجام داد.

اما در بین اظهارات آقای احمدی‌نژاد یک نکته جلب توجه می‌کرد و آن، سخنان او در مورد طرح سهمیه‌بندی بنزین بود. آقای احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود گفت: «موقعی که قرار بود سهمیه‌بندی بنزین صورت بگیرد برخی فکر می‌کردند که چه اتفاقی می‌افتد، دنیا به آخر می‌سد! آشفته بودند، ولی چه شد؟» 

وی در این گفت‌وگوی تلویزیونی اعتقاد داشت که همانگونه که نگرانی‌ها پس از سهمیه‌بندی بنزین رفع شد، پس از هدفمندی یارانه‌ها هم نگرانی‌ها رفع می‌شود.

آقای احمدی‌نژاد در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره سهمیه‌بندی بنزین گفت: «اگر به همان شیوه قبلی بنزین توزیع می‌شد، هم‌اکنون ما 115 میلیون لیتر در روز بنزین مصرف می‌کردیم درحالی که اکنون این رقم 65 میلیون لیتر است. این در حالی است که نه از سفرهای مردم کاسته شده و نه مشکلی برای مردم ایجاد شد

آقای احمدی‌نژاد می‌گویند اگر بنزین به شیوه قبل از سهیمه بندی توزیع می‌شد، به‌جای روزی 65 میلیون لیتر، شاهد مصرف روزانه 115 میلیون لیتر بنزین بودیم. اکنون پرسش اینجاست که مبلغ حاصل از این صرفه‌جویی چگونه صرف شده و به کجا رفته است؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین