کد خبر: ۱۱۲۳۰۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴
حکیمی‌پور، رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلا‌ح‌طلبان:

از مذاکره و گفت‌و گو با جریان‌ مقابل استقبال می‌کنیم

تبلور جمهوریت نیز در تحزب است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس شورای‌ هماهنگی جبهه اصلاحات معتقد است: اگر تحزب با مسأله ولایت منافات داشت، قطعا قانون‌گذار نامی از آن در قانون اساسی نمی‌برد. 

احمد حکیمی‌پو در خصوص انتشار خبری مبنی بر تشکیل تشکل جدید از سوی نمایندگان اقلیت مجلس که در آن به‌دنبال جذب اصول‌گرایان منتقد هستند، گفت: در شورای هماهنگی اصلا‌ح‌طلبان چنین موضوعی تاکنون مطرح نشده است، اما فی‌النفسه تعامل میان جریان‌های سیاسی خوب است. 

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلا‌ح‌طلبان با بیان اینکه این جریان همواره به‌دنبال تعامل با گروه‌های حامی دولت و منتقد دولت است، اظهارداشت: اصلا‌ح‌طلبان معتقدند که برای رفع معضلات و مشکلات کشور، باید از طریق گفت‌و گو اقدام شود، به همین علت ما از مذاکره و گفت‌و گو با جریان‌ مقابل استقبال می‌کنیم. 

این فعال سیاسی اصلا‌ح‌طلب ادامه داد: با توجه به اینکه اصلا‌ح‌طلبان و‌ اصول‌گرایان در برخی مبانی با یکدیگر اختلافات ریشه‌ای دارند، تداوم چنین تشکلی با مشکل مواجه خواهد شد، اما اگر بر روی برخی مسائل مشترک و یافتن راه‌حل برای برخی مشکلات دور هم جمع شوند، چنین امری عملی، اما مقطعی خواهد بود. 

حکیمی‌پور در خصوص مواضع برخی حامیان دولت مبنی براینکه تحزب با ولایت همخوانی ندارد، گفت: اگر تحزب با مسأله ولایت منافات داشت، قطعا قانون‌گذار نامی از آن در قانون اساسی نمی‌برد. 

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بیان چنین مطالبی را ناشی از نگاه افراطی‌گرایانه گویندگان آن دانست و گفت: در جمهوری اسلامی، اسلامیت و جمهوریت دو بال اساسی نظام هستند که باید در کنار هم باشند تا نظام جمهوری اسلامی شکل بگیرد و همانطور که تبلور اسلامیت در ولایت است، تبلور جمهوریت نیز در تحزب است. 

وی در پایان تاکید کرد: طرح چنین مباحثی برخلاف اصول قانون اساسی است و طبیعتا هر کس که خلاف قانون اساسی عمل کند، ضد نظام جمهوری اسلامی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین