کد خبر: ۱۱۲۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۰۳:۱۰

ارگان سپاه: اظهارات احمدی‌نژاد، تحریف سخنان بینانگذار جمهوری اسلامی و خطای جبران‌ناپذیر است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ارگان سپاه پاسداران در انتقاد از اظهارات احمدی نژاد نوشت که " تحليل سطحي و كلمه‌ای و شكلی كردن " سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی و " دگرگون ساختن آن برای " منافع عده‌ای قليل" يک خطای جبران‌ناپذير است.

در ادامه واکنش‌ها نسبت به اظهاران چندی پیش محمود احمدی‌نژاد پیرامون "ارجح بودن دولت بر مجلس" و "در راس امور نبودن" آن، ارگان سپاه پاسداران، اظهارات احمدی‌نژاد را "تعریض" به سخنان مقامات و رهبران قبلی و فعلی نظام ذکر کرد.

به گزارش تابناک، ماهنامه *«پیام انقلاب» طی مطلبی در آخرین شماره خود، با یادآوری اظهارات رهبر فقید جمهوری اسلامی، مبنی‌بر اینکه "مجلس در راس امور است " خطاب به احمدی‌نژاد نوشت: این روش غلطی است که اگر نتوانستیم با منویات خمینی کبیر هماهنگ و هم راستا شویم به تحریف و تحلیل نادرست سخنان آن مراد شهدا دست بزنیم.

ماهنامه پیام انقلاب، به صاحب‌امتیازی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، در ادامه با مطرح کردن این موضوع که "استنباطی چنین غلط و خطایی چنین آشکار برای چه صورت می‌گیرد؟ فقط برای آنکه سپری باشد در برابر نظارت و حساسیت‌های گاه‌به‌گاه مجلس اصول‌گرا در مقابل انحرافات دولت‌مردان؟ آورده است: "تحلیل سطحی و کلمه‌ای و شکلی از فرمایشات گهربار امام امت و آن را به نحوی دگرگون ساختن که منافع عده‌ای قلیل را برای چند صباحی فراهم سازد، یک خطای جبران‌ناپذیر است."

این نشریه در ادامه آورده است: "اگر به فرض محال گفته رئیس‌جمهوری درباره سخنان امام خمینی درست هم باشد - که نیست - طرح این مسائل چه سودی برای کشور دارد؟ آیا در صدر بودن دولت دلیلی می شود که دولت هر کاری که خود صلاح دانست انجام دهد و به قانون بی توجهی کند؟"

ماهنامه پیام انقلاب تاکید کرده است: "اگر دولت در صدر هم باشد حق ندارد بی‌قانونی کند و در برابر خواست نمایندگان، که اختیار عزل رئیس دولت را هم دارند، بایستد."

این نشریه هشدار داد: "مرجع تحلیل و تبیین اندیشه‌های تابناک امام خمینی ولی فقیه زمان است ... و تا کنون ولی امر مسلمین، گفته امام امت را تفسیری این گونه نکرده‌اند."

نشریه پیام انقلاب تاکید کرد: اظهاراتی از قبیل سخن رئیس‌جمهوری در مورد مجلس، این تلقی را در جامعه سیاسی ایجاد می‌کند که "انگار عده ای... از امام و سلوک و منش آن عزیز آگاهی مناسبی ندارند و گویا راه مناسب خدمت کردن به ملت را از یاد برده‌اند".

این ماهنامه افزود: "این مسایل، موضوعات انحرافی است و طرح آنها نه تنها سودی برای کشور و ملت ندارد، بلکه به زیان مردم است؛ زیرا مسئولین به‌جای آنکه به رفع مشکلات آنان بپردازند همواره در معرکه مجادلات بی‌سرانجام و پر از اشتباهی غرق می‌شوند که گره ای از کار فروبسته کشور نمی‌گشاید."

 محمود احمدی‌نژاد شهریور ماه امسال، قبل از عزیمت به سفر اخیر خود به نیویورک، طی مصاحبه با روزنامه دولتی ایران گفته بود که سخن امام خمینی‌(ره) مبنی بر اینکه مجلس در راس امور است، مربوط به زمانی بوده که کشور را نخست‌وزیر منتخب نمایندگان اداره می‌کرده، اما اکنون قوه مجریه در راس قرار دارد و این سخن جایگاه و مناسبتی ندارد.

این اظهارات با واکنش شدید برخی نمایندگان مجلس روبرو شده بود.

* ماهنامه پیام انقلاب، شماره ۴٠، (آبان ماه ٨٩) ص11
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین