کد خبر: ۱۱۲۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۶

پس از 5 ماه تعطیلی؛ تالار مولوی تا آخر آبان بازگشایی می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر موقت تالار مولوی از بازگشایی این تالار در یک افتتاحیه رسمی با حضور مدیران و هنرمندان تا اواخر آبان ماه جاری خبر داد. دلیل تعطیلی این تالار امروز تعمیرات عنوان شده است اما در آن زمان؛ پلمپ، بدون ارایه هیچ توضیح مشخصی صورت گرفت. 

علی مطهری‌نژاد(مدیر موقت تالار مولوی) زمان افتتاح تالار مولوی را اواخر آبان ماه اعلام کرد و افزود: اگر بتوانیم پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه، نشست مطبوعاتی با حضور اهالی رسانه خواهیم داشت و در آن، تغییراتی که در برنامه‌های این تالار صورت داده شده و روند جدید تالار مولوی را اعلام خواهیم کرد. 

وی درخصوص تقویم نمایشی تالار مولوی گفت: شورای برنامه‌ریزی و ارزشیابی تالار مولوی درحال بررسی و انتخاب تعدادی از آثار نمایشی برای شروع دوباره تالار مولوی است. 

وی این شورا را مرکب از اساتید دانشگاه برشمرد و افزود: درحال حاضر، کارهایی که در دور جدید تالار مولوی به روی صحنه خواهد رفت، مشخص شده است که اجازه بدهید آنها را در مراسم افتتاحیه تالار معرفی کنیم. 

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه تهران دلیل تعطیلی تالار مولوی در این مدت را تعمیرات آن عنوان و اظهار کرد: تالار تعمیرات اساسی داشته و تغییرات خوبی کرده است که به زودی نیز به پایان خواهد رسید. 

وی درباره اجرای هنرمندانی که پیش از تعطیلی تالار نوبت اجرا داشتند، گفت: کارهایی که در همان زمان درحال اجرا بود، تا پایان به کار خود ادامه دادند اما سایر نمایش‌ها از آنجا که مجوز اجرا هم نگرفته بودند، قرارداد آنها توسط مرکز هنرهای نمایشی به صورت یک جانبه لغو شد. 

مطهری‌نژاد توضیح داد: تا چند روز آینده مفاهمه‌نامه‌ای با مرکز منعقد خواهیم کرد و پس از آن گروه‌های نمایشی می‌توانند آثار خود را به شورای برنامه‌ریزی و ارزشیابی تالار ارائه کنند.
وی این کار را حتی برای نمایش‌هایی که پیش از این با مدیریت سابق تالار نیز به توافق رسیده بودند؛ ضروری دانست و دلیل این امر را نگاه و رویه جدید تالار مولوی اعلام کرد. 

تالار مولوی که یکی از سالن‌های نمایشی تهران است، چندی قبل به دلیلی که نهایتا مشخص نشد چیست، پلمپ شد و از آن زمان تاکنون که قریب به 5 ماه است، تئاتر کشور یکی از سالن‌های حرفه‌ای خود را از دست داد. 

این پلمپ ظاهرا به دلیل اختلاف نظر میان مالکیت تالار مولوی، بین دانشگاه تهران و جهاد دانشگاهی بود، که نهایتا پس از چند روز تعطیلی، کارهایی که در همان زمان اجرا داشتند، با ریزش چشمگیر تعداد مخاطبین به کار خود ادامه دادند اما نمایش‌هایی که قرار بود در نوبت‌های بعدی روی صحنه برود، بلاتکلیف و سرگردان ماند و گروه‌های دیگر تئاتر نیز حسابی برای اجرا در این سالن باز نکردند و علی‌رغم اعلام مدیریت جدید تالار مبنی بر اینکه تالار مولوی همیشه برای تئاتر خواهد ماند،عملا این تالار از تئاتر گرفته شد. 

باید دید سخنان جدید مدیریت موقت این تالار، هنرمندان تئاتر را برای اجراهای تازه و جدید در تالار مولوی که جزو خاطره تئاتری این کشور است، امیدوار خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین