کد خبر: ۱۱۲۴۵
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۳:۱۷

اشغالگران عامل وقایع کاظمین

آفتاب‌‌نیوز : در این میان برخی مسوولین و مطبوعات در تحلیل های مشابهی " اشغالگران عراق " را در وقایع کاظمین دخیل دانسته و آن را برنامه ای حساب شده از سوی آمریکا و انگلیس قلمداد کرده اند. بخش هایی از پیام ها و تفسیر ها ی منتشر شده را مرور می کنیم :

غلامعلی حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی: خونهای پاکی که در این حادثه ریخته شد، عزم ملت عراق را برای وحدت بیشتر و بیرون راندن اشغالگران ، مصمم تر خواهد کرد.


حمید رضا آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه: دستهای مشکوکی درصدد است با توطئه های طراحی شده به فتنه انگیزی و خونریزی بین فرق و طوایف مختلف مردم عراق دامن زنند تا از این طریق آرامش و امنیت مردم عراق را مختل سازند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: حوادث خونین و تالم آور در شهر مقدس کاظمین و پایتخت کشورعراق بار دیگر چهره واقعی و رفتار جنایتکارانه اشغالگران آمریکایی و انگلیسی که به بهانه برقراری دموکراسی و هدیه آزادی تاکنون موجبات به خاک و خون کشیده شدن دهها هزار تن از مردم بیگناه و مظلوم عراق - را در طول قریب به چهار سال از تجاوز و اشغال این کشور - فراهم ساخته اند را در معرض قضاوت جهانیان و به ویژه فریب خوردگان سیاست های شیطانی و ضد بشری کاخ سفید قرار داده است.

بدون تردید تا هنگامی که نظامیان جنایتکار آمریکایی و انگلیسی در عراق حضور دارند، آرزوی ملت مسلمان و مصیبت زده عراق برای راهیابی به دوران رفاه و آسایش مطلوب محقق نخواهد شد.سرانجام خواهد رسید روزی که به یمن اتحاد و اراده ملت عراق، بساط اشغالگران در این سرزمین برچیده شود و نظامیان آمریکایی و انگلیسی با خروج خفت بار از کشور عراق این حقیقت را در خواهند یافت که دوران زورمداری و تجاوزگری در جهان رو به زوال و نابودی است. 

روزنامه کیهان :ناظران سياسي معتقدند با تصويب قانون اساسي عراق در مجلس به نفع شيعيان و اجراي آن، اين احتمال وجود دارد كه دست اشغالگران از عراق كوتاه شود. همين امر موجب شده كه اشغالگران از طريق عوامل مستقيم و غيرمستقيم خود با كشتن زائران كاظمين و راه انداختن جنگ داخلي درصددند از تشكيل عراق امن و يكپارچه جلوگيري كنند. 

روزنامه جمهوری اسلامی :قتل عام 700 نفر از شيعيان و سوگواران حرم امام موسي كاظم (ع ) نشان داد اشغالگران عراق و مزدوران بعثي و گروههاي تروريستي تحت پوشش آنان با هويت اسلامي ملت عراق دشمني داشته و هدف آنان پاكسازي قومي و حذف اسلام از صحنه معادلات سياسي اين كشور است . مردم عراق بايد با اتحاد و پيروي از مرجعيت ديني اين توطئه را خنثي كنند.





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین