کد خبر: ۱۱۲۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۸

رویترز: ایران همچنان بنزین وارد می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری رویترز به نقل از فعالان بازار جهانی نفت که نامی از آن‌ها نبرد، اعلام کرد که ایران در ماه اکتبر (مهر) حداقل دو محموله بنزین خریداری و وارد کرده است.

رویترز در حالی از واردات بنزین ایران در ماه اکتبر خبر می‌دهد که مسئولان از شهریورماه گفته‌اند که ایران در زمینه تولید بنزین به مرز خودکفائی رسیده و نیاز مهمی به واردات ندارد.

اما به گزارش فارس، رویترز از قول منابع آگاه تجاری نوشته است: در ماه اکتبر حداقل دو محموله بنزین به ایران وارد شده است. به نوشته رویترز، ایران طی سالهای گذشته ۳۰ درصد بنزین مورد نیاز خود را به علت کمبود ظرفیت پالایشگاهی وارد می کرد اما طی ماه سپتامبر (شهریور) تنها نیمی از یک محموله کامل بنزین را وارد کرده بود.

پیش از آغاز اعمال تحریم‌های تجاری آمریکا بر ضد ایران از اوایل سال ۲۰۱۰ ایران ماهانه ۱۰ تا ۱۲ محموله بزرگ بنزین خریداری می‌کرد که با تولید بنزین در پتروشیمی‌ها از واردات این حجم بنزین بی‌نیاز شد. 

مقامات ایران گفته‌اند که با تولید بنزین در پتروشیمی‌ها به مرز خودکفائی رسیده و حتی مقداری از بنزین تولیدی خود را به کشورهای همسایه صادر کرده‌اند.

به گزارش رویترز، یک تاجر بنزین در بازار جهانی انرژی به رویترز گفت: ایران طی هفته‌های گذشته حداقل دو تا سه محموله بنزین از شرق خریداری کرده است. 

یک تاجر دیگر در بازار جهانی انرژی نیز گفت: البته من هنوز نسبت به خودکفایی تولید بنزین در ایران شک و تردید دارم. این مسأله به صورت ناگهانی و یک شبه اتفاق نیفتاده است. 
ایران غیر از استفاده از ظرفیت واحدهای پتروشیمی برای تولید بنزین از ذخایر انبار شده در ماههای قبل نیز استفاده می‌کند.

این گزارش افزوده است: کارشناسان مستقل انرژی بر این باورند که ایران نمی تواند برای مدت زیادی از ظرفیت های واحدهای پتروشیمی برای تولید بنزین استفاده کند، چرا که صنعت پتروشیمی نقش مهمی در اقتصاد ایران دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین