کد خبر: ۱۱۲۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۵
ابراز اميدواری آمريكا نسبت به آغاز گفت‌و گوهای جدید هسته‌ای با ایران؛

امیدواریم به‌زودی تاریخ و محل انجام این گفت‌و‌ گو‌ها تعیین شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  مقام‌های آمریکا ابراز امیدواری کردند كه به‌زودی تاریخ و محل انجام گفت‌و گوهای جديد هسته‌ای با ايران اعلام شده و این مذاكرات پس از گذشت بیش از یک سال وقفه، از سرگرفته شود. 

به گزارش رويترز، «دانیل پانمن»،‌ معاون وزیر انرژی آمریکا در حاشیه نشست کارگروه بین‌المللی همکاری‌های هسته‌ای در اردن، با ابراز امیدواری نسبت به ازسرگیری‌ گفت‌و‌ گوهای هسته‌ای با ایران، گفت: «امیدواریم به‌زودی تاریخ و محل انجام این گفت‌و‌ گو‌ها تعیین شود.» 

هفته گذشته نیز «کاترین اشتون»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده بود كه «سعید جلیلی»، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ايران در نامه‌ای خطاب به وی بر آمادگی تهران برای از سرگیری گفت‌و‌گوهای هسته‌ای تاکید کرده است. 

آخرین دور گفت‌و گوهای میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 بر سر برنامه هسته‌ای تهران، ماه اكتبر سال گذشته برگزار شده بود و از آن زمان تاکنون این گفت‌و ‌گوها متوقف مانده است. 

دانیل پانمن همچنين گفت: «آماده گفت و گو با ایران هستیم. از سرگیری مذاكرات و پرداختن به مسائل عمده مربوط به پرونده هسته‌ای ایران کار درستی است.» 

معاون وزیر انرژی آمریکا‌ که سال گذشته در مذاکرات برسر پیشنهاد مبادله سوخت با ایران شرکت داشت، از پيشنهاد مبادله اورانیوم غنی شده‌ ایران با سوخت هسته‌ای رآکتور تهران با عنوان «گزینه‌ای همچنان معتبر» یاد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین