کد خبر: ۱۱۲۶۷۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵
قنبری، عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس شورای اسلامی:

بعید است ائتلاف اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان منتقد تبدیل به فراکسیون شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس بعید می داند که ائتلاف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان منتقد مجلس تبدیل به فراکسیون شود. 

داریوش قنبری نماینده ایلام در مجلس در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال ائتلاف میان اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان منتقد در مجلس، اظهار داشت: دراین زمینه باید منتظر بود که روند سیاسی کشور به چه سمتی می‌رود. لذا اظهارنظر زود است. اما زمینه این ائتلاف وجود دارد و احتمال می‌رود که بر مبنای چنین زمینه‌ای آرایش سیاسی کشور عوض شود. 

وی با بیان اینکه در مجلس ائتلاف نانوشته میان اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان منتقد وجود دارد، افزود: البته این ائتلاف به‌طور کامل و درهمه زمینه‌ها نیست و فقط در خصوص برخی طرح‌ها و لوایح شاهد مواضع یکسان از سوی آنها هستیم. 

قنبری تصریح کرد: زمینه ائتلاف اصول‌گرایان منتقد با اصلاح‌طلبان بسیار بیشتر از ائتلاف با برخی جریانات تندرو آن جناح است. 

عضو فراکسیون خط امام مجلس گفت: البته بعید می‌دانم این ائتلاف تبدیل به فراکسیون شود، اما ائتلاف در بقیه زمینه‌ها می‌تواند وجود داشته باشد زیرا ائتلاف به معنای کنار گذاشتن هویت‌ها نیست و بر سر حداقل‌ها انجام می‌شود. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به سئوال دیگری در مورد انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران، با ابراز بی‌اطلاعی از اهداف انجام این کار اظهار داشت: افکار عمومی خواهان تقویت این دانشگاه است و انتظار داشتیم که دانشگاه ایران با توجه به سابقه طولانی، به یک قطب علمی تبدیل شود اما تصمیم وزیر بهداشت کاملا برخلاف نظر افکار عمومی و ناسازگار با عقلانیت است، زیرا اگر ایرادی بود باید برطرف می‌شد نه اینکه منحل می‌شد. 

قنبری با بیان اینکه انحلال دانشگاه با اختیارات وزیر بهداشت همخوانی ندارد، به وی توصیه کرد که این تصمیم را تغییر دهد. 

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود این اقدام در جهت کاهش جمعیت تهران انجام شده است، تصریح کرد: با این اقدام جمعیت پایتخت کم نمی‌شود، زیرا در صورت حذف نام دانشگاه نیروهای آن باید در جای دیگری فعالیت داشته باشند و دانشجویان هم به کار خود ادامه دهند. لذا شاید این اقدام بار تبلیغاتی برای دولت داشته باشد که ادعا کند در جهت کاهش جمعیت حرکت کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین