کد خبر: ۱۱۲۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۲

معاون سازمان پزشکی‌قانونی کشور: به همکاری دولت و کمک‌های مالی نیاز داریم

مراجعین نباید کمبودی احساس کنند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس اجتماعی: معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به رتبه برتر برخی استان‌ها در تکریم ارباب رجوع گفت: با وجود مشکلات بسیار اجازه نمی‌دهیم مردم در دریافت خدمات کمبودی احساس کنند آنچنان که مراکز پزشکی قانونی برخی استان‌ها موفق به کسب رتبه برتر در تکریم ارباب رجوع شده‌اند. 

به گزارش آفتاب به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر عبدالرزاق برزگر با تاکید بر کمبود تجهیزات در سازمان پزشکی قانونی گفت: با توجه به کمبودهای موجود ناچار شدیم امکانات آزمایشگاهی را در 9 استان کشور متمرکز و پرونده‌ها با نیاز به بررسی خاص را به این استان‌ها که آزمایشگاه‌های قطب در آن فعال است ارسال کنیم. 

وی افزود: هم اکنون آزمایش‌های سرپایی در تمامی مراکز ارایه می‌شود اما آزمایش‌هایی را که نیاز به بررسی بیشتر دارد به آزمایشگاه‌های قطب ارسال می‌کنیم که متاسفانه همین نقل و انتقال موجب اطاله دادرسی می‌شود. 

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: ما هم اکنون نیازمند فضای فیریکی، ‌نیروی انسانی و تجهیزات هستیم که در این زمینه به همکاری دولت و کمک‌های مالی نیاز داریم. 

به گفته وی تأمین تجهیزات مورد نیاز برای آزمایشگاه‌ها با وضعیت فعلی به اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان نیاز دارد و اگر خواستار ارتقای بیشتر آن باشیم باید بودجه را افزایش دهیم. 

دکتر برزگر در خصوص فعالیت کمیسیون‌های پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: این کمیسیون‌ها به منظور بررسی اعتراضات وارد شده به پرونده های موجود در سیستم قضایی ایجاد شده است که در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود و به قاضی در صدور رای نهایی کمک می‌کند. 

وی افزود: در حال حاضر در تمامی استان‌ها کمیسیون‌های پزشکی قانونی فعال هستند و به اعتراضات موجود رسیدگی می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین