کد خبر: ۱۱۲۸۴۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۲

پدر سعيد علی‌حسينی: مسئولان سازمان گفتند اگر طرف‌تان رضازاده است، ما نمی‌توانيم كاری كنيم

به دادگاه عالی ورزش شكايت می‌كنيم
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: طبق اعلام فدراسیون جهانی سعید علی‌حسینی برای همیشه از حضور در مسابقات وزنه‌برداری محروم است. دلیل آنها دوپینگ سعید در سال‌های 2006 و 2009 است. اما خانواده سعید علی‌حسینی مثل همه ماه‌های گذشته اصرار دارند که این برنامه‌ای بوده که حسین رضازاده طراحی کرده بود تا سعید را حذف کند.
 
سیعد علی‌حسینی در تمرینات رکورد رضازاده را جابه‌جا کرده بود. عزیز علی‌حسینی پدر سعید گفت که به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کند.

آقای علی‌حسینی رضازاده بعد از جلسه آخری که در فدراسیون جهانی داشت‏، گفته بود صحبت‌هایی که شده، نتیجه‌بخش است. چطور یک دفعه فدراسیون جهانی این رای را صادر کرد؟ 

رضازاده کار خودش را کرد. او قبلا به من گفته بود که خودم این بلا را سر سعید آوردم و او هر کاری که دوست دارد، انجام بدهد.

این را به خود شما گفته بود؟ 

بله وقتی ما اعلام کردیم که سعید دوپینگی نیست برای او دارند پاپوش درست می‌کنند، به من گفت که خودش این مشکل را برای سعید درست کرده. قبلا هم که گفته‌ام. فدراسیون وزنه‌برداری سال 2009 محروم بود و رضازاده سعید را سپر بلا کرد. با آن همه دوپینگی که وزنه‌برداری ایران داشت، فدراسیون جهانی‌ محرومش کرده بود. اما فدراسیون نمی‌خواست در ایران کسی متوجه این موضوع شود.

چه دلیلی دارد که او بخواهد این کار را انجام بدهد؟‌ 

سعید تنها کسی بود که می‌توانست رکوردهای رضازاده را بزند. او به خاطر حسادت کاری کرد که سعید نباشد. سعید به رضازاده باج نمی‌داد.

الان شما می‌خواهید چه کار کنید؟ 

فردا به تهران می‌آیم.

که شکایت کنید؟


به کی شکایت کنم؟ کی می‌خواهد از بچه من حمایت کند. یک سال فرصت داشتند که از سعید دفاع کنند، اما هیچ کس کاری نکرد. سازمان تربیت بدنی می‌خواهد حمایت کند؟ آنها خودشان به من گفتند اگر طرفتان رضازاده است، ما نمی‌توانیم برایتان کاری کنیم. یا صدا و سیما می‌خواهد از ما حمایت کند؟ ضرغامی( رییس صدا وسیما) در این مدت اجازه نداد که حتی یک مصاحبه یا یک خبر از سعید پخش شود.

از او مصاحبه گرفته بودند؟ 

بله هم شبکه سوم سیما با او مصاحبه کرده بود و هم شبکه خبر. من به کی باید شکایت کنم. من فقط به خدا شکایت می‌کنم.

به دادگاه عالی ورزش شکایت نمی‌کنید؟ 

پول ندارم. من نه پول دارم و نه زور. من یک کارمند بازنشسته‌ام. مگر چقدر حقوق می‌گیرم. شکایتم هم بکنم‏، کی می‌خواهد حمایت کند. دامادام انگلیس است. او می‌خواست شکایت کند. به وکیل زنگ زده که مدارک را از او بگیرد. همان وکیلی که قرار بود از سعید در فدراسیون جهانی دفاع کند. می‌گوید مدارک را نمی‌دهد.تهدید کرده که بیچاره‌تان می‌کنم.

چرا مدارک را نمی‌دهد؟
 
چرا ندارد. رضازاده او را هم خریده. بهش گفتم که سعید را چند تومان به رضازاده فروختی. او وکیل ما نبود. برای رضازاده کار می‌کرد. جالب است که آنها رفته بودند در فدراسیون جهانی از سعید دفاع کنند. هم رضازاده و هم وکیل می‌گفتند برای حل شدن مشکل سعید گریه کردیم. مگر با گریه کردن کاری درست می‌شود.

الان چطور می‌خواهید شکایت کنید؟ 

ما 20 روز بیشتر فرصت نداریم که به دادگاه عالی ورزش شکایت کنیم. من به تهران می‌آیم تا شاید راهی پیدا کنیم.

از فدراسیون جهانی هم شکایت می‌کنید؟ 

بله آنها هم مقصر هستند. چطور می‌شود ورزشکاری دوپینگی باشد، اما بعد از 12 ماه خبرش اعلام شود. حقیقت این است که خود رضازاده موضوع راکش داد تا بهداد سلیمی مدال بگیرد، تا همه موضع سعید را فراموش کند. مدال بهداد هم مشکوک بود. چطور شد که وزنه‌بردار روس که در یک ضرب 210 کیلو وزنه زده بود، به یک باره مصدوم شد.

الان وضعیت سعید چطور است؟ 

هیچی. فقط گریه می‌کند. او فدا شد، نابود شد. حمید سجادی‌( معاون سازمان تربیت بدنی) گفته بود که گریه کردن لازم نیست. منظورش این بود که نمی‌‌خواهیم برایتان کاری کنیم، بروید دنبال زندگی‌ کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۸
0
1
اينجا ايران است
مهد شيران است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین