کد خبر: ۱۱۲۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۳
با تصویب مجلس؛

دستگاه‌های اجرایی و موسسات غیردولتی برنامه ساماندهی امور جوانان را تنظیم می‌کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با تصویب مجلس دستگاه‌های اجرایی و موسسات عمومی غیر دولتی موظف شدند ضمن ایجاد برنامه ساماندهی امور جوانان اقدام‌های لازم را برای اجرایی شدن این اسناد در طول سال‌های برنامه به عمل آورند 

در ادامه بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه در مجلس پیشنهاد جایگزین کمیسیون فرهنگی برای ماده 45 تصویب شد. در بند اول این ماده آمده است دستگاه‌های اجرایی و موسسات عمومی غیر دولتی ذیربط که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند موظفند براساس منشور تقویتی نسل جوان و سند ملی توسعه و سامان‌دهی امور جوانان ضمن ایجاد (برنامه ساماندهی امور جوانان) ذیل بودجه سنواتی خود را از طریق ستاد ملی و استانی ساماندهی امور جوانان اقدامات لازم را جهت اجرا شدن این اسناد در طول سال‌های برنامه به‌عمل آورند. 

در بند دوم این ماده نیز آمده است دستگاه‌های اجرایی و موسسات عمومی غیر دولتی ذیربط که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کند، موظفند با همکاری سازمان ملی جوانان و قوه قضائیه میزان تحقق شاخص‌های مصوب شورای عالی جوانان را در مورد اجرایی کردن برنامه ساماندهی امور جوانان مورد سنجش و پایش قرار دهند. 

در بند سوم ماده 45 همچنین دولت موظف شده است لایحه ساماندهی تکالیف دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری را با هدف بازنگری و شفاف‌سازی وظایف آنها در مواجه با مسائل و چالش‌های سر و روی جوانان تهیه و در سال اول برنامه جهت تصویب به مجلس ارائه کنند. 

در تبصره این ماده نیز آمده است آئین‌نامه اجرائی این ماده توسط سازمان ملی جوانان و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری در شش ماهه نخست سال اول برنامه تهیه و تصویب هیأت وزیران می‌رسد. 

در ماده الحاقی این ماده دولت موظف شده است از طریق دفتر تبلیغاتی اسلامی حوزه علمیه قم مراکز پاسخگویی به شبهات و مسائل را در کلیه استان‌ها ایجاد نموده و امکان دسترسی اقشار جامعه به‌ویژه جوانان را به این مراکز فراهم کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین