کد خبر: ۱۱۲۹۴۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۰

نامه جمعی از فعالان فرهنگی به مقام معظم رهبری در انتقاد از ضرغامی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه تهران امروز نوشت: در سالروز صدور حکم ابقای مهندس عزت‌الله ضرغامی بر ریاست سازمان صداو سیما، تعدادی از گروه‌ها و جمعیت‌های فرهنگی کشور که عمدتا بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور هستند، طی نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب از عملکرد صداو سیما انتقاد کردند.

در این نامه آمده است: با گذشت یک سال از انتصاب مجدد آقای ضرغامی به ریاست سازمان صدا و سیما، فرزندان انقلابی شما در سراسر کشور به مروری کوتاه بر عملکرد این سازمان و مدیریت ایشان نشسته‌اند، البته نقد سازمان صدا و سیما از منظر انقلابی که فراتر از نقد یک فرد و دو فرد و در واقع نقد نگاه‌های غلط و فرآیندهای غلط حاکم بر برنامه‌ریزی و مدیریت این دستگاه حساس است، سابقه‌ای طولانی دارد.

پرچمدار این نوع نقد، خود حضرت‌عالی بوده‌اید. نیروهای دلسوز و انقلابی سال‌هاست از تریبون‌های مختلف کوشیده‌اند رسانه ملی را در مقایسه با آرمان دانشگاه عمومی و زبان گویای انقلاب اسلامی مورد نقد قرار دهند.

نقدهایی که هرچند دلسوزانه، متخصصانه، مبتنی‌بر گفتمان انقلاب اسلامی و اغلب متضمن راه‌کارهای ایجابی فراوانی بوده است، اما کمتر مورد توجه مسئولان قرار گرفته و با پاسخ‌های کلی و برگزاری جلسات نمایشی هم‌اندیشی و ارائه گزارش کارهای توجیه‌آمیز مواجه شده است.

در ادامه این نامه آمده‏است: ما به عنوان جمعی از تشکل‌ها، نهادهای مردمی، موسسات فرهنگی و فعالان و هنرمندان انقلاب اسلامی، به حکم وظیفه‌ شرعی و تعهد خود در برابر انقلاب و رهبری به شرح زیر متذکر آسیب‌های سازمان صدا و سیما شده و معتقدیم ریاست و سایر مسئولان این نهاد مهم فرهنگی به‌طور جدی موظفند نسبت به این آسیب‌ها و مشکلات در مقام پاسخ‌گویی و اصلاح برآیند.

آنان در ادامه نامه افزوده‏اند: صدا و سیما پیش از استقرار دولت عدالتخواه آقای احمدی نژاد، بیشتر به پیگیری مطالبات عدالتخواهانه توجه نشان می‌داد، هرچند در آن زمان نیز نقدهای جدی به نوع نگاه رسانه ملی به مقوله عدالت و عدالتخواهی وارد بود، اما به هر حال، وضعیت، بهتر از رکود فعلی بود.

صدا و سیما باید توضیح دهد پس از دو بار رأی قاطع مردم به عدالت‏محوری چه تغییر و تحولی در برنامه‌سازی‌های خود در این راستا انجام داده و چقدر توانسته است قدر این ظرفیت را بشناسد و پتانسیل‏های آن را احیا کند.

فعالان فرهنگی در پایان این نامه خطاب به رهبر انقلاب خاطرنشان کرده‏اند: ما به عنوان فرزندان رهبر انقلاب اسلامی اعلام می‌داریم ضمن ارج‌گذاری به خدمات و تلاش‏های نیروهای مخلص داخل سازمان صداوسیما تا هنگامی که مسئولان این سازمان در گزارش سالانه خود به فهرست بلند بالای کارهای نکرده‌ خود اعتراف نکنند پای از میدان نقادی و پرسشگری بیرون نخواهیم کشید و با بیلان کارهای تشریفاتی قانع نخواهیم شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین