کد خبر: ۱۱۳۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۴

اظهارات مبهم دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی در خصوص به رسمیت شناختن اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل سازمان سران کنفرانس اسلامی در اظهاراتی مبهم ضمن تاکید بر اینکه هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد از شروطی سخن گفت که اسرائیل قبل از طرح به رسمیت شناختنش از سوی این سازمان باید به آن‌ها تن دهد. 

احسان اوغلو در گفت‌و گو با روزنامه عکاظ چاپ بندر جده عربستان، تاکید کرد: سازمان کنفرانس اسلامی هرگز تن به چنین خواسته ای نخواهد داد.

به گفته وی تمامی کشورهای عضو این سازمان بر این موضع منطقی اتفاق نظر دارند که این رژیم باید متعهد به مقررات بین‌المللی و قطعنامه های صادره از سوی شورای امنیت سازمان ملل باشد.

احسان اوغلو خاطر نشان کرد : این رژیم پیش از طرح چنین موضوعی باید از تمامی سرزمین های اشغال شده عقب نشینی کند ضمن آنکه باید تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس را بپذیرد .

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مواضع این سازمان نسبت به موضوع هسته‌ای ایران، گفت: سازمان کنفرانس اسلامی در گذشته چندین بار دیدگاه خود را در خصوص این موضوع اعلام کرده است.

احسان اوغلو با تاکید بر اینکه تمامی کشورهای منطقه حق برخورداری از انرژی هسته‌ای را دارند اظهار امیدواری کرد، اختلافات مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران از طریق گفت‌وگو حل و فصل شود.

دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی در این گفت‌وگوی اختصاصی با اشاره به بحران کنونی افغانستان نیز اظهار داشت: این سازمان از زمان اشغال

افغانستان در سال 2001میلادی توسط امریکا و متحدانش همواره بر این اعتقاد بوده است که تثبیت امنیت و آرامش در این کشور راه حل نظامی ندارد. 

سازمان کنفرانس اسلامی 57 عضو دارد و مقردایمی دبیرخانه آن در بندر جده (‌غرب)‌عربستان قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین