کد خبر: ۱۱۳۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۶

دولت مجاز به بیمه بیکاری کارکنان پیمانی و قراردادی در طول برنامه پنجم شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت مجاز به تصویب برنامه جامعه بیمه بیکاری کارکنان رسمی و پیمانی و افراد طرف قرار‌داد با دستگاه‌های اجرایی شد. 

نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز ماده 52 لایحه برنامه پنجم را تصویب کردند که بر اساس آن، هیات وزیران به عنوان مرجع تصویب افزایش سالانه ضریب حقوق کارکنان مشمول و غیر‌مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و تصویب افزایش جداول و امتیازات و میزان فوق‌العاده‌های موضوع فصل دهم قانون مذکور از جمله تسری فوق‌العاده ایثارگری در مورد فرزندان شهدا، (حداکثر تا 50 درصد) و تعیین عیدی و پاداش 6 ماه (صرفاً برای کارکنانی که به تصویب دستگاه مربوط خدمات برجسته انجام داده) و تعیین موارد و سقف کمک‌های رفاهی مستقیم و غیر‌مستقیم با رعایت ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین می‌شود.

نمایندگان همچنین مصوب کردند که استفاده از بودجه عمومی دولت و سایر منابع برای افزایش حقوق و مزایای کارکنان در مرحله تشویق مشاغل عمومی تخصصی و اختصاصی دستگاه‌ها با جداول مربوط، موکول به تعیین مشاغل مذکور و تصویب آن در شورای توسعه مدیریت خواهد بود.

بر اساس این مصوبه مجلس به منظور رفع نابرابری و تبعیض بین بازنشستگان سنوات مختلف، اعمال احکام و جداول مواد 109 و 110 قانون مدیریت خدمات کشوری بر اساس ضریب مصوب دولت برای بازنشستگان با تصویب هیئت وزیران مجاز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین