کد خبر: ۱۱۳۰۸۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵
هفته‌نامه "تایم" معرفی کرد:

بهترین فیلم‌های بازسازی شده تاریخ هالیوود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بهترین فیلم‌های بازسازی شده تاریخ هالیوود از نگاه هفته‌نامه "تایم" معرفی شدند. 

هفته‌نامه تایم در جدیدترین شماره خود، با نظرسنجی از منتقدین سینما فهرست ‌١٠ فیلم بازسازی شده برتر تاریخ سینما را اعلام کرد. 

در این فهرست فیلم «بعضی‌ها داغشو دوست دارند» محصول سال ‌١٩٥٩ به کارگردانی «بیلی وایلدر» در رتبه اول قرار دارد. این فیلم با نقش‌آفرینی «تونی کورتیس» و «مرلین مونرو» نسخه بازسازی شده از فیلم «طبل عشق» (‌١٩٥١) است که در شش بخش نامزد جایزه اسکار بود و موفق به کسب سه جایزه گلدن گلوب و یک جایزه بافتا شد. در این فیلم که با بودجه ‌٨/٢ میلیون دلاری ساخته شد، «جک لمون» و «تونی کورتیس» نقش دو نوازده فقیر را بازی می‌کنند که شاهد جنایات گانگسترها و کشتار روز سن والتین هستند. آن‌ها برای فرار از دست گانگسترها لباس زنانه می‌پوشند و همراه یک ارکستر در آستانه سفر هستند. 

فیلم «12 میمون» ساخته «تری گیلیام» محصول ‌١٩٩٦ در رتبه دوم قرار دارد. این فیلم که براساس فیلمی بانام «اسکله» ساخته شد،‌ نامزدی جایزه اسکار و جایزه بهترین بازیگر گلدن گلوب را برای «براد پیت» به‌همراه آورد و نامزد خرس طلای جشنواره برلین بود. این فیلم اثر قابل‌توجهی در سینمای علمی ـ تخیلی است؛ هم به‌واسطه کارگردان نام‌دار آن و هم به‌جهت داستان هیجان‌انگیزی که روایت می‌کند، داستانی که با ته‌مایه‌های فلسفی می‌تواند ذهن بیننده را درگیر خود کند. «12 میمون» یکی از مهم‌ترین فیلم‌های مربوط به سفر زمان است. 

هفته‌نامه تایم در این فهرست فیلم «هفت دلاور» ساخته «جان استورگس» محصول سال ‌١٩٦٠ در مکان چهارم قرار داده است. این فیلم با نقش‌آفرینی بازیگران سرشناسی چون «استیو مک‌کویین»،‌ «یول براینر» و «چارلز برانسون» براساس فیلم «هفت سامورایی» اثر معروف «آکی‌را کوراساوا» (‌١٩٥٤) ساخته شد که شیر نقره‌ای جشنواره ونیز را کسب کرده بود. 

«بوی خوش یک زن» ساخته معروف «مارتین برست» محصول ‌١٩٩٢ در مکان پنجم بهترین فیلم‌های بازسازی شده تاریخ هالیوود دیده می‌شود. این فیلم با نقش‌آفرینی «آل پاچینو» و «سیمور هافمن» نامزد چهار جایزه اسکار بود که اسکار بهترین بازیگر مرد را برای «آل پاچینو» به‌همراه آورد و در جوایز گلدن گلوب نیز سه جایزه ازجمله بهترین فیلم و بازیگر مرد را کسب کرد. نسخه اصلی این فیلم که در سال ‌١٩٧٤ با همین نام به کارگردانی «دینو ریسی» در ایتالیا ساخته شد، نامزد دو جایزه اسکار بود که در جشنواره کن جایزه بهترین بازیگر مرد را برای « ویتوریو گاسمن» به‌همراه آورد و در جوایز سزار فرانسه بهترین فیلم خارجی انتخاب شد. 

«بوی خوش زن» داستان پسر جوانی به‌نام چارلی است؛ باهوش و بااستعداد، ولی فقیر که در کالج معروفی درس می خواند. وی برای خرید بلیط هواپیما و بازگشت نزد خانواده‌اش در تعطیلات کریسمس به‌دنبال کار موقت می‌گردد. خانواده‌ای او را برای نگهداری از یک سرهنگ بازنشسته نابینا (آل پاچینو) استخدام می‌کند. در ادامه چارلی متوجه می‌شود که با یک انسان معمولی سر و کار ندارد و این سرهنگ نابینا یک انسان فوق‌العاده عجیب و پیچیده است. 

فیلم «سولاریس» محصول سال ‌٢٠٠٢ به کارگردانی «استیون سودربرگ» در رتبه ششم ایستاده است. این فیلم با نقش‌آفرینی «جورج کلونی» و «جرمی دیویس» نامزد خرس طلای جشنواره برلین بود. این فیلم براساس «سولاریس»، اثر معروف «آندری تارکوفسکی»، فیلم‌ساز افسانه‌ای روسیه ساخته شده است که در جشنواره کن ‌١٩٧٢ جایزه بزرگ هیات داوران و جایزه فیپرشی را دریافت کرد. این فیلم آمیزه‌ای از یک رمان و بازگویی و یا عرضه‌ای جدید از فیلم «تارکوفسکی» است. هر دو فیلم اقتباس از داستان «سولاریس» نوشته «استانیسلاو لم» هستند و هر دو موضوعی فلسفی و آرمان‌گرایی دارند. 

فیلم «مردگان» به کارگردانی ««مارتین اسکورسیزی» محصول سال ‌٢٠٠٦ در این فهرست در مکان هفتم قرار دارد. در این فیلم جمعی از ستاره‌های هالیوود چون «لئوناردو دی‌کاپریو»، «مت دیمون»، «جک نیکلسون» و «مارک والبرگ» نقش آفرینی داشته‌اند. فیلم «مردگان» موفق به کسب چهار جایزه اسکار ازجمله بهترین فیلم و کارگردانی شد و در جوایز گلدن گلوب جایز بهترین کارگردانی را گرفت. این فیلم نسخه بازسازی شده «امور شیطانی» محصول سال ‌٢٠٠٢ است. 

فیلم «به خاطر یک مشت دلار» ساخته معروف «سرجیو لئونه» محصول ‌١٩٦٤ با نقش‌آفرینی «کلینت ایست‌وود» دیگر فیلم حاضر در این فهرست است که براساس فیلم «یوجیمبو» ساخته «آکی‌را کوراساوا» (‌١٩٦١) ساخته شده است. 

فیلم «قفس پرنده» ساخته «مایک نیکولز» محصول ‌١٩٩٦ با نقش‌آفرینی «رابین ویلیامز» در رتبه هشتم دیده می‌شود. این فیلم براساس فیلمی بانام «قفس دیوانگان» محصول ‌١٩٧٨ ساخته شد که نامزد سه جایزه اسکار بود و بهترین فیلم خارجی جوایز گلدن گلوب ‌١٩٨٠ شناخته شد. 

فیلم «بازی‌های خنده‌دار» ساخته «میشل هانکه»، ‌کارگردان برنده نخل طلای کن محصول ‌٢٠٠٧ در مکان نهم این فهرست دیده می‌شود. هانکه این فیلم را براساس فیلم دیگری از خودش که در سال ‌١٩٩٧ ساخته بود به سینما آورد. این فیلم نامزد نخل طلای کن بود و در جشنواره فیلم شیکاگو موفق به کسب هوگو نقره‌ا‌ی شد. 

در مکان دهم این فهرست نیز فیلم «بگذار وارد شوم» محصول ‌٢٠١٠ ساخته «مت ریوز» دهمین فیلم برتر شناخته شد که براساس فیلم تحسین‌شده «بگذار فرد درستکار وارد شود» ساخته «توماس آلفردسون» محصول سال ‌٢٠٠٨ ساخته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین