کد خبر: ۱۱۳۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۸

60 دانش‌آموز دبیرستانی حسن‌آباد در آستانه ترک مدرسه!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برخی از اهالی محله حسن‌آباد گرگان با بیان اینکه بیش از 60 دانش‌آموز دبیرستانی شان در آستانه ترک تحصیل قرار گرفته‌اند، خواهان توجه ویژه متولیان امر برای رفع مشکلات‌شان شدند. 

حسن‌آباد از جمله محله های شهری گرگان است که در فاصله حدود پنج کیلومتری گرگان واقع شده است و دانش‌آموزان مقطع دبیرستانی آن برای تحصیل به محله جلین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌روند.

روستای حسن‌آباد بیش از 60 دانش آموز دبیرستانی دختر و پسر دارد که نیمی از آنها دختر و نیم دیگر پسر هستند و این دانش‌آموزان به دلیل نبود دبیرستان برای تحصیل به مدارس مقطع متوسطه پسرانه شهید مفتح و دخترانه فاطمیه جلین و برخی نیز به مدرسه محله اسلام آباد می‌روند.

محله حسن‌آباد و جلین از محله‌های خوب گرگان است که البته به اظهار اهالی از حدود یک‌ماه قبل بین برخی افراد و طایفه‌های این محلات درگیری پیش آمده و پرونده این درگیری نیز در مراجع قضایی در دست بررسی است.

برخی اهالی و خانواده‌های حسن آباد معتقدند، به دلیل شدت درگیری در یک‌ماه گذشته در مقاطع زمانی مختلف از جمله در 10 روز گذشته برخی دانش‌آموزان دبیرستانی این محله بصورت مستمر از رفتن به مدرسه در شهر جلین خودداری کرده‌اند و بر سر کلاس‌های‌شان حاضر نشدند و تداوم این روند منجر به افت تحصیلی یا ترک تحصیل دانش‌آموزان می‌شود.

اهالی منطقه خواهان تدبیر و برنامه ریزی ویژه مسئولان امر برای رفع مشکلات شدند و تاکید کردند در صورت عدم رفع مشکل احتمال ترک تحصیل دانش‌آموزان منطقه وجود دارد و نیاز است در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

در عین حال مسئولان آموزش و پرورش گرگان نیز عنوان کردند: برای رفع مشکلات دانش آموزان برنامه ریزی لازم صورت گرفته است و حتی نسبت به برقراری سرویس ایاب و ذهاب برای رفتن دانش آموزان محله حسن‌آباد به مدارس جلین اقدام شده است.

حسن آباد از زیرمجموعه های شهر جلین است که دارای 700 خانوار با حدود 4 هزار نفر جمعیت است و دارای مدرسه ابتدایی و راهنمایی است.

اولیای یکی از دانش‌آموزان محله حسن‌آباد افزود: دانش آموزان روستای حسن‌آباد حدود 10 روز است که به‌دلیل بروز مشکلات به مدرسه‌شان نرفته‌اند.

" م – ا "، درگیری‌های رخ داده در مدت اخیر بین برخی اهالی دو محله را دلیل حاضر نشدن دانش‌آموزان بر سر کلاس‌های درس اعلام کرد.

وی گفت: دانش‌آموزان دبیرستانی منطقه برای تحصیل به مدرسه شهر جلین می‌روند و این روستا دبیرستان ندارد.

یک دانش‌آموز محله حسن‌آباد که برای تحصیل به دبیرستان جلین می‌رود نیز اظهار داشت: بیش از 10 روز است که به مدرسه نرفته‌ام.

وی گفت: جلوی دانش‌آموزان محله برای رفتن به مدرسه جلین گرفته می‌شود و باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

" ع – ل" یکی دیگر از اهالی حسن‌آباد نیز گفت: حدود 30 روز است که بین برخی اهالی دو محله درگیری و اختلاف وجود دارد و در مواقعی که درگیری‌ها شدید است، دانش‌آموزان از رفتن به مدرسه خودداری می‌کنند و این امر بر تحصیل دانش‌آموزان تاثیر گذاشته است.

وی از مسئولان آموزش و پرورش خواست ترتیبی اتحاذ کنند تا دانش آموزان دبیرستانی این محله برای تحصیل به مدرسه‌ای دیگر بروند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان نیز گفت: حسن‌آباد از محلات شهر جلین بوده و درگیری این دو محله از حدود 30 تا 40 روز قبل شروع شده است.

سید هادی حسینی افزود: درگیری این دومحله در دومرحله ایجاد شد که مرحله دوم آن مربوط به چند شب گذشته بود و هر زمان که درگیری شدید می‌شود، دانش‌آموزان حسن‌آبادی از رفتن به دبیرستان در جلین امتناع می‌کنند.

وی اظهار داشت: وقتی که درگیری‌ها کاهش می‌یابد دانش‌اموزان دوباره به سر کلاس خود باز می‌گردند که براساس آماری که دو روز قبل از مدرسه جلین گرفته شد، 80 درصد دانش آموزان حسن‌آباد بر سر کلاس‌های درس حاضر شدند.

وی خاطرنشان کرد: برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان حسن آباد مینی‌بوسی در نظر گرفته شد و معلمان روستای حسن‌آباد نیز با سرویس رفت و آمد می‌کنند.

به گفته حسینی، محله حسن‌آباد دبیرستان ندارد و دارای مدارس ابتدایی و راهنمایی است و حدود 60 تا 70 دانش‌آموز دبیرستانی این روستا به مدارس جلین می‌روند و برخی نیز به مدرسه محله اسلام‌آباد می‌روند.

مدیر آموزش و پرورش گرگان تاکید کرد: در مواقعی که درگیری‌ها شدت می‌یابد، آمار دانش آموزان کاهش شدید دارد و در مواقعی که درگیری‌ها کاهش می‌یابد، تعداد دانش آموزان افزایش می‌یابد.

وی به اقدامات آموزش و پرورش برای رفع مشکلات دانش‌آموزان محله حسن‌آباد اشاره کرد و گفت: اگر دانش‌آموزی قصد جابجایی مدرسه داشته باشد و اگر خانواده‌ای نیاز به جابجایی دانش آموز داشته باشد می‌تواند تقاضای خود را کتبی اعلام کند و از مدرسه نیز می‌خواهیم نسبت به جابجایی و انتقال دانش‌آموز اقدام کند و تاکنون دو سه مورد اینچنینی داشته‌ایم.

حسینی خاطرنشان کرد: همچنین مدیران مدرسه نیز برای توجیه دانش آموزان جلساتی را برگزار کرده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش گرگان خاطرنشان کرد: به هر حال درگیری ایجاد شده بین دو محله موجب ایجاد نگرانی هایی شده است و تمام هم و غم مسئولان آموزش و پرورش و مسئولان سیاسی و امنیتی استان بر این است که این مشکل با روش‌های بهتری حل و فصل شود و اکنون وضعیت در این مدارس و محلات بهتر شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: تاکنون معلمان مدارس از جمله معلمان مدرسه حسن‌آباد بدون وقفه سر کلاس حاضر شده اند و معلم و عوامل مدرسه حسن آباد در تمام روزها بر سر کلاسهای درس حضور داشته‌اند.

به هر روی محلات حسن‌آباد و جلین از مناطق با فرهنگ و قدیمی گرگان است و نیاز است در کنار اقدامات انجام شده از سوی مسئولان سیاسی امنیتی و آموزشی استان، اهالی منطقه نیز همکاری بیشتری برای رفع مشکلات داشته باشند تا این مسائل روی تحصیل دانش‌آموزان که آینده‌ساز میهن اسلامی هستند، تاثیر نداشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین