کد خبر: ۱۱۳۲۳۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۲

نماینده ایران و انصراف یونسكو: هم تكذیب، هم تایید و هم ‌تاسف!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی‌كه نماینده ایران در یونسكو انصراف این سازمان از برگزاری همایش روز جهانی فلسفه در تهران را تكذیب كرده است و این اقدام را نقطه سیاهی در كارنامه یونسكو ون اشیانه و ناشایست می‌داند.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسكو تاكید كرد: با وجود تحركات و مانع تراشی‌های صهیونیست‌ها، مراسم روز جهانی فلسفه امسال با شكوه‌تر از دوره‌های قبل در تهران برگزار خواهد شد.

محمد رضا مجیدی، افزود: روز جهانی فلسفه از سال 2002 همه‌ساله در بیش از 80 كشور جهان از جمله ایران برگزار می‌شود و جلسه جداگانه‌ای هم به همین منظور در مقر یونسكو برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: هر سال یک كشور محوری برای برگزاری روز جهانی فلسفه تعیین می‌شود كه امسال جمهوری اسلامی ایران كشور منتخب در این زمینه است. 

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسكو با اشاره به تلاش‌های دشمنان از جمله اسرائیل علیه نظام اسلامی، گفت: در آخرین نشست شورای اجرایی یونسكو با تلاش كشورهای اسلامی و اعضای جنبش عدم تعهد از جمله ایران چند قطعنامه قوی برضد رژیم صهیونیستی تصویب شد كه عصبانیت شدید سران این رژیم اشغال‌گر و حامیان آن را به همراه داشت چرا كه تصویب چنین قطعنامه‌هایی در یونسكو سابقه نداشته است. 

مجیدی تصریح كرد: به دنبال تصویب این قطعنامه‌ها تلاش‌هایی از سوی حامیان رژیم صهیونیستی از جمله انجمن صهیونیست‌های فرانسه انجام شد و آنها در نامه‌ای به مدیركل یونسكو مراتب ناراحتی خود را به این اقدامات ضدصهیونیستی اعلام كردند. 

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسكو همچنین خاطرنشان كرد: دو هفته پیش توافقنامه‌ای بین ایران و یونسكو درخصوص روز جهانی فلسفه به امضا رسید كه براساس آن یونسكو متعهد شد همراهی لازم را با ایران در برگزاری روز جهانی فلسفه داشته باشد. مطرح شدن این موضوع كه یونسكو در برگزاری روز جهانی فلسفه با ایران همكاری نخواهد كرد، صرفا یک بیانیه مطبوعاتی بوده و تاكنون چیزی به طور رسمی به نمایندگی كشور ما اعلام نشده ضمن اینكه این برخلاف تعهدات یونسكو محسوب می‌شود. 

مجیدی افزود: ده‌ها فیلسوف از سراسر جهان و سفرای كشورهای متعدد در یونسكو به دعوت نماینده ایران در یونسكو در اجلاس تهران به عنوان اجلاس محوری روز فلسفه شركت خواهند كرد و این اجلاس باشكوه تر از دوره‌های قبل برگزار خواهد شد. 

سفیر ایران در یونسكو ادامه داد: به‌طور طبیعی اقدام یونسكو در صدور بیانیه‌ای سیاسی كه با فشارهای سیاسی جریان صهیونیستی انجام شده، نقطه تاریكی در كارنامه فعالیت‌های مدیركل این نهاد بین‌المللی به‌شمار می‌آید كه امیدواریم در آینده این اقدام ناشیانه و ناشایست خود را جبران كند، هرچند كه این رفتارها هیچ لطمه‌ای به برگزاری اجلاس در ایران نخواهد زد و اجلاس با قدرت و قوت برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین