کد خبر: ۱۱۳۲۴۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۹

پاسخ خارج از نزاکت روابط عمومی وزارت نفت به یک روزنامه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روابط عمومی وزارت نفت با ارسال جوابیه‌ای به روزنامه جهان صنعت، میزان حرمت به اخلاق را محک زد. 

روزنامه جهان صنعت امروز این جوابیه را منتشر ساخت‌هکه بخش‌هایی از آن در ادامه می‌آید:

این جهان نیرنگی‌های ابله

تیتر جوابیه با این تیتر آغاز می‌شود: «جهان صنعت یا جهان نیرنگ!»

در ادامه، روابط عمومی وزارت نفت، آورده است:

...... وقتی یکی از گروه‌های سیاسی ناشی برای انجام فعالیت‌های غیرقانونی خود دچار بحران مالی می‌شود به ناچار مبادرت به کار غیرقانونی دیگری کرد و به جای چاپ اسکناس 1000 تومانی، اسکناس 700 تومانی چاپ و با این کار بلا‌هت خود را یک‌جا بر همگان آشکار ساخت. اکنون حکایت روزنامه جهان‌صنعت است که با دنیایی از نیرنگ برای وزارت نفت در دولت دهم، انعقاد قرارداد با یک شرکت صهیونیستی جعل می‌کند اما نمی‌داند چگونه جعل کند؟ انعقاد قرارداد در دولت اصلا‌حات و دولت هشتم را با دروغ دیگری به هم می‌بافد تا بلکه طناب تزویر و نیرنگ و جعل واقعیت در روزنامه جهان‌صنعت قطورتر و محکم‌تر شود.

روزنامه بی‌تیراژ

در بند دوم، این رزنامه به ارتزاق و تنفس در فضای سواداگرانه متهم می‌شود:

شایسته است دست‌اندرکاران روزنامه جهان صنعت خود راسا مبادرت به نظرسنجی نمایند و بازتاب میزان فروش و تیراژ آن روزنامه و پژواک مندرجات آن به‌ویژه تحلیل‌های ناقص، نارسا و علیل اقتصادی و صنعتی را از منظر خوانندگان و مخاطبین پرشمار! خود در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی ارزیابی کنند .... 

بی‌تردید برای روزنامه‌ای با تیراژ مششع نظیر جهان‌صنعت که ارتزاق آن از تنفس در فضای سوداگرانه تامین می‌شود و به‌دلیل وابستگی و دلبستگی‌های آشکار و پنهان، حیات شغلی خود را در اعلا‌م شرایط بحرانی برای دستگاه‌های دولتی و غیردولتی پیگیری می‌کند، بیان ادبیات کارشناسی و ارائه ادله و براهین مقوله‌ای نامانوس تلقی می‌شود. از این‌رو درج اخبار و گزارش‌های موشکافانه، واقع‌بینانه و حقیقت‌یاب و مبتنی‌بر واقعیت از آن رسانه بیهوده است

در بند سوم این جوابیه روابط عمومی وزارت نفت آمده است:

ریشه رفتار ناپسند تهمت، دروغ، نیرنگ را باید در رذایل اخلا‌قی که از عدم اعتدال قوای درونی انسانی پدید می‌آید، جستجو کرد. انسانی که به مبدا و معاد اعتقاد دارد هیچ‌گاه در قلمرو تهمت و دروغ وارد نمی‌شود و حتی اگر انسانی دین نداشته باشد سرشت انسانی‌اش به او اجازه این اقدام را نمی‌دهد. مگر آن‌که از فطرت پاک انسانی به خوی غیرانسانی گرویده باشد. تهمت به اندازه‌ای زشت و زننده است که حتی شیطان هم از انجام‌دهنده آن بیزاری می‌جوید. شیطان همواره از رفتارهای زشت و اعمال خلا‌ف استقبال می‌کند ولی برخی از رفتارهای ناروا نظیر تهمت به حدی زشت و پلیدند که شیطان هم از آن بیزار است.

اما اصل ماجرا چه بود؟

جوابیه این چنین تند برای جهان صنعت فرستاده شد، در حالی که گویا اصولا روزنامه جهان صنعت نیز خبر را از خبرگزاری فارس نقل کرده بوده است. 

در هفته گذشته، خبرگزاری فارس با محمدرضا مقدم معاون پژوهشی وزارت نفت گفت‌وگویی انجام می‌دهد که در این گفت‌و گو خبرنگار فارس، از همکاری وزارت نفت با یک شرکت صهیونیستی ایتالیایی سخن به میان می‌آورد و معاون پژوهشی وزارت نفت هم این امر را تکذیب نمی‌کند.

در این مصاحبه مقدم می‌گوید: ... اطلا‌عاتی که در اختیار شرکت بین(شرکتی که به‌زعم فارس صهیونیستی بوده است) قرار دادیم اطلا‌عات ناب دست اولی نبوده و چیزی که به آنها دادیم تنها برنامه آینده وزارت نفت بود که خودمان می‌دانستیم در آن بزرگ‌نمایی کرده‌ایم.

پس از انتشار این مصاحبه توسط خبرگزاری فارس، همه سایت‌ها و محافل خبری، تحلیل‌هایی را در این خصوص منتشر کردند، از جمله روزنامه جهان صنعت. اما جوابیه به جای فارس، برای این روزنامه فرستاده شده.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۰
0
0
وقتی خبر بدون درج منبع در سایتها و روزنامه ها درج میشود نباید توقع بیشتری داشت.
حتی شما دوست عزیز!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین