کد خبر: ۱۱۳۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۰

وعده‌های رویایی برای کارمندانی که از تهران رفتند، چه شد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که احمدی‌نژاد در روزهای اخیر، بار دیگر، مسأله خروج حدود سه میلیون نفر از شهر تهران را مطرح کرده، معدود افرادی که بر پایه این طرح و وعده‌های آن به شهرستان‌ها کوچ کرده‌اند، بابت این مهاجرت، دچار تردید شده و مدعی‌اند که هیچ‌کدام از وعده‌های دولت درباره آنان اجرا نشده است. 

به گزارش تابناک،  با اینکه بسیاری از مقامات دولت، به ویژه معاون منابع انسانی رئیس‌جمهوری، با شور و حرارت وصفی ناشدنی از دادن امتیازات ویژه برای کارمندان داوطلب طرح خروج از تهران سخن رانده و در یک جمع‌بندی اظهار داشت که با در نظر گرفتن همه مزایا می‌توان گفت، حقوق این کارمندان ۲۵ تا ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت، ولی تاکنون نه تنها افزایشی در حقوق این افراد دیده نشده، بلکه برعکس، حقوق این افراد با کاهش روبه‌رو و وعده‌ها و تسهیلات ادعا شده به فراموشی سپرده شده است.

بنا بر تماس‌های متعدد کاربران «تابناک» و ارایه مستندات پرداخت های صورت گرفته از زمان جابجایی به شهرستان ها، کارمندانی که پیش از انتقال، در تهران هر ماه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان حق مسکن می گرفته اند، اکنون و پس از انتقال، این مبلغ، حدود شصت هزار تومان کاهش یافته، در حالی که تقریبا همان مبلغ اجاره تهران را در شهرستان‌ها و مراکز استانی ـ که اصطلاحا نام کلان شهر را دارند ـ می پردازند.

افزون بر این، معمولا در ادارات تهران مرسوم است که کارمندان اضافه کار ثابت دریافت می‌کنند تا برخی از کسورات حقوق آنان را جبران کند، ولی کارمندانی که به شهرستان رفته اند، نه تنها اضافه کار ثابت دریافت نمی کنند، بلکه با چند ساعت اضافه کار حقیقی در روز باز هم کف اضافه کار تهران را هم دریافت نمی‌کنند.

این در حالی است که مدیران ادارات شهرستان‌ها به کارمندان انتقال یافته می گویند ما می‌خواهیم سقف اضافه کار را بپردازیم، ولی برای انجام این کار، باید از حقوق دیگر همکاران کم کنیم؛ چیزی که در برخی موارد، خود به خود به اختلاف کارمندان و ایجاد تنش در محیط کار منجر شده است.

این گزارش همچنین می افزاید: ظاهرا در شهرستان ها همچنین از حق ایاب و ذهاب یا حق پرداخت شده برای خوراک هم خبری نیست، در حالی که هزینه ایاب و ذهاب و حتی هزینه تأمین مواد غذایی از تهران دست کمی ندارد.

در پایان باید افزود: هرچند تاکنون تسهیلات مسکن به این افراد پرداخت نشده است، به فرض پرداخت این تسهیلات در آینده، با این کاهش چشمگیر در حقوق، چگونه این افراد خواهند توانست اقساط این وام را بپردازند؟

به نظر می‌رسد، اعلام وعده‌هایی که عملی نیستند و پافشاری پیاپی بر این وعده‌ها، مردم را بدبین و بی‌اعتماد خواهد کرد.

همچنین نباید فراموش کرد، خانواده‌هایی که پس از سال‌ها حضور در تهران به محیط کوچک‌تری وارد می‌شوند، باید فرصتی داشته باشند که خود را با محیط جدید سازگار کنند؛ حال با وجود این وعده‌های عمل نشده، تنش‌های این خانواده‌ها دوچندان شده و انسجام آنان از هم گسیخته خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
0
0
نظرات و آراء طرح شده منطقی و مطابق واقع است. کارمندی که به شهرستان کوچ داده شده است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین