کد خبر: ۱۱۳۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۶

انتقاد عضو شورای انقلاب فرهنگی از برخورد سیاسی با دانشگاه‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از رفتار سیاسی دولت تاکید بر لزوم اتخاذ سیاست‌های یکپارچه گفت: این که به خاطر برخورد سیاسی با یک دانشگاه ما بیاییم در یک دانشگاه دیگر به‌طور بی‌رویه دانشجو بگیریم، دود آن به چشم مردم می‌رود و تولید علم به معنای واقعی هم در کشور رخ نمی‌دهد. 

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی، طی سخنانی در مراسم رونمایی از محصولات پژوهشی مدیریت جنبش نرم افزاری دفتر تبلیغات اسلامی که در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: واقعا چه ضرورتی دارد که ما در کشور بلوف بزنیم که مثلا ۴ میلیون دانشجو داریم و یا این که بی‌حد و حصر رشته ایجاد کنیم و شعار بدهیم که می‌خواهیم همه را با سواد کنیم! 

احمدی همچنین تاکید کرد: باید یک سیاست واحد و هماهنگ در رابطه با دانشگاه‌ها در کشور حاکم باشد نه این که هر هر وزیری که آمد ساز خودش را بزند. 

وی ادامه داد: با توسعه بی‌رویه و بدون برنامه‌ریزی شده دانشگاه‌ها، تولید علم محقق نمی‌شود. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با گلایه از نظام جذب دانشجو و توسعه بی‌رویه و غیر نظام مند دانشگاه‌ها در طول سالیان اخیر، ابراز داشت: واقعا ما برای این همه دانشجویی که در نظام دانشگاهی جذب کرده‌ایم، چطور می‌خواهیم آن‌ها را تعلیم و تربیت کنیم و بعد برای شغل آن‌ها چه فکری کرده‌ایم؟ 

وی اضافه کرد: در حال حاضر بر اساس آماری که به ما داده اند بیش از ۶۰ درصد دانشجویان را دختران تشکیل می‌دهند، رشد این مسأله به دلیل آن که دختران را در ازدواج و اشتغال با مشکل روبه‌رو می‌سازد تاثیرات نامطلوب اجتماعی برجای خواهد گذاشت. 

احمد احمدی ادامه داد: در حالی که مقام معظم رهبری حقیقتا نسبت به تولید علم در کشور دغدغه مند هستند و همواره رهنمودهای راهگشایی را ارایه می‌دهند، اما متاسفانه به نظر می‌رسد که فکر واحدی برای این مهم و به‌ویژه ساماندهی اوضاع دانشگاه ها وجود ندارد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار خرسندی از این که پس از انقلاب محققان فراوانی در حوزه تربیت شدند، بیان داشت: امروز در حوزه علمیه باید در زمینه ارتباط با مراکز مهم دنیا، آموزش زبان‌های خارجی و .. برنامه‌ریزی بیشتر و بهتری صورت گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین