کد خبر: ۱۱۳۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۲
کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا:

اشتون محل و زمان برگزاری گفت‌و گوها را به طرف ایرانی اطلاع می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر خارجه آمریکا گفت که محل گفت‌و ‌گوهای گروه 1+5 با ایران، مورد بحث قرار گرفته است و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره محل و زمان مذاکرات به طرف ایرانی‌ اطلاع خواهد داد. 

به گزارش رویترز، «هیلاری کلینتون» با اشاره به گفت‌و گوهای احتمالی ایران و اعضای دائم شورای امنیت و آلمان گفت: «این نشست 1+5 با ایرانی‌ها است. در مقطع کنونی، پیشنهاد مذاکره با ایران روی میز است و این فرصت مناسبی برای هر نوع بحث و موضوعی است.» 

هیلاری کلینتون همچنین گفت که سه‌شنبه گذشته با «کاترین اشتون»، مسئول امور سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت‌و ‌گو کرده و افزود که باید هرچه سریع‌تر زمان و مکان انجام نشست 1+5 با ایران مشخص شود. 

وزیر خارجه آمریکا افزود: «محل گفت‌وگوها مورد بحث قرار گرفته است و اشتون درباره محل و زمان مذاکرات به ایرانی‌ها اطلاع خواهد داد.» 

مقام‌های ایران هفته گذشته اعلام کردند که آماده برگزاری دور تازه مذاکره با گروه 1+5 در ترکیه هستند و برخی گزارش‌های جدید حاکی است که تهران مذاکره با این گروه در تاریخ ۲۳ ماه نوامبر یا پنجم ماه دسامبر را پیشنهاد داده است. 

مقام‌های تهران تاکید می‌کنند که در دور جدید مذاکرات قصد ندارند تا درباره مبادله سوخت گفت‌وگو کنند و بحث بر سر این مسئله تنها در چارچوب گروه وین، شامل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روسیه، آمریکا و فرانسه قابل طرح است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین