کد خبر: ۱۱۳۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۳
مجلس تصویب کرد:

دولت قبل از واگذاری‎ شرکت‎های دولتی به بخش خصوصی باید کلیه اطلاعاتش را افشا کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دوسال پس از واگذاری پر سروصدای مخابرات، مجلس دولت را مکلف کرد که قبل از واگذاری‎ شرکت‎های دولتی به بخش خصوصی باید کلیه اطلاعاتش را در چارچوب ضوابط سازمان بورس و اوراق بهادار افشا کند. 

در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه پنجم، نمایندگان ماده 68 مکرر آن را به این شرح تصویب کردند: در راستای شکل گیری بازارهای رقابتی و اجرای سیاست‏های کلی اصل 44، چنانچه شرکت در حال واگذاری مشمول رعایت خاصی از سوی دستگاه‏های دولتی باشد، ضروری است قبل از واگذاری، کلیه اطلاعات مربوط به تداوم و یا عذم تداوم و همچنین تغییرات احتمالی این الزامات بر اساس ضوابط سازمان بورس و اوراق بهادار افشا گردد.

گفتنی است در آخر این بند آمده بود که تغییر در این سیاست‎ها بر اساس آیین ناممه‏ای که به تصویب هیات وزیران می‏رسد، امکان پذیر است. اما این امر با تذکر برخی نمایندگان همراه شد. محمود احمدی بیغش در تذکری یادآورشد که برخی از این واگذاری‎ها نیازمند تایید مجلس است و باید دولت از مجلس کسب تکلیف کند. مضاف بر اینکه وظیفه وضع قانون بر عهده مجلس است و نمی‎توان آن را به هیات وزیران واگذار کرد.

احمد توکلی هم در تذکر دیگری یادآورشد که نباید دست دولت را در مواردی که جزء اختیاراتش است، ببندیم. مجموعه این دو تذکر سبب حذف بند آخر این ماده شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین