کد خبر: ۱۱۳۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳

معاون سابق موساد هم نگران قدرت گرفتن انجمن حجتیه در ایران شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون سایق موساد که از سال 1972 تا 2006 عضو این سازمان بوده و بین سال‌های 2001تا2006 معاونت آن را برعهده داشته در گفت‌وگو با بی بی سی شرکت کرد. 

ایلان میزراهی که حاضر نشده هنگام مصاحبه مقابل دوربین بی‌بی‌سی بنشیند به مواردی اشاره کرده که مهمترین آنها را می‌خوانید. 

ما با خطر افراط گرایی در خاورمیانه روبه‌رو هستیم. ایران اولین کشوری است که افراط‌گرایی را در منطقه ترویج می‌کند. 

حتی اگر تصور شود که ایران دارای سلاح هسته‌ای است، کشورهای دیگر منطقه به سرعت برای به دست آوردن این سلاح تلاش خواهند کرد. در این صورت همه ما می‌دانیم در منطقه خاورمیانه، چه اتفاقی خواهد افتاد. 

این که اسرائیل دارای سلاح اتمی است یک شایعه بیش نیست. ما هیچ‌گاه این را قبول نکرده‌ایم. 

اگر ایران به این سلاح دست یابد برای ما چه معنایی دارد؟ ما با کشوری سر و کار داریم که رهبرانش، آشکارا خواهان محو اسرائیل از نقشه جهان هستند، یعنی این انگیزه آنهاست. 

اگر در ایران گروه حجتیه که معتقد به ناامنی و نابودی برای مهیا کردن زمینه ظهور امام زمان هستند به قدرت برسند و به این سلاح دسترسی داشته باشند، می‌دانید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ 

به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران خوش بین نیستم و بر این باورم این که این روند باعث توقف ایران نخواهد شد. 

دیدگاه شما در باره پیشنهاد اخیر ایران برای مذاکره در ترکیه چیست؟ 

به باور من این یکی دیگر از شگردهای ایران برای به‌دست آوردن زمان است. هر وقت آنها زیر فشار قرار می گیرند، می‌گویند بیاید با هم گفتگو کنیم. من خیلی بدبین هستم. محاصره و محدودیت‌های اقتصادی نتیجه دل‌خواه را به دست نخواهد آورد. 

کسی نمی‌تواند بگوید که در صورت استفاده از گزینه نظامی علیه ایران چه اتفاقی خواهد افتاد. این کار ممکن است عکس‌العمل ایران را به دنبال داشته باشد. فکر می‌کنم که در این سناریو، ایران از حزب‌الله و حماس برای حمله به اسرائیل استفاده خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین