کد خبر: ۱۱۳۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۹

دختران مردنما، پدیده جدیدحاشیه خلیج فارس!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک نویسنده سعودی با اشاره به روند رو‌به‌رشد پدیده دختران مردنما در کشورهای حاشیه خلیج فارس، خواستار پذیرفتن این واقعیت غیرقابل انکار و ارائه راه‌کار‌هایی در این جوامع شد.

به ‌گزارش «زن فردا» به نقل از خبرگزاری آلمان (d.p.a)، علی القحیص روزنامه‌نگار و نویسنده کتاب مسترجلات(دختران مردنما)، اعترافات برخی دخترانی که خود را به مردها شبیه می‌کنند را در کتاب خود منتشر کرده است. کتاب مسترجلات اخیرا در نمایشگاه کتاب شارجه در امارات عرضه شده است.

القحیص در گفت‌و گو با خبرگزاری آلمان گفت: امارات متحده عربی تنها کشوری از میان کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده است که به وجود پدیده مسترجلات در کشور خود اعتراف کرده است. درهمین راستا وزارت‌خانه‌های امور اجتماعی، آموزش و پرورش و پلیس امارات موظف به جلوگیری از این موضوع شده‌اند.

این نویسنده سعودی از مسئولین کشورهای عربی منطقه می‌خواهد تا سر خود را در برابر این مشکل در برف نکرده و هر چه سریعتر با علل رشد پدیده دختران مردنما برخورد کنند. وی همچنین از اقدامات پنهانی برای مقابله با این آسیب نیز انتقاد کرد.

وزارت امور اجتماعی امارات مسترجلات را این‌گونه توصیف کرده است: « زنان و دخترانی که تلاش می‌کنند تا خود را با نوع لباس، حرکات و رفتار، نوع صحبت کردن، خشن بودن صدا، کوتاه کردن موی سر و زدن عطرهای مردانه خود را شبیه به مردان کنند»

بنا بر اعترافات دختران مردنما که در این کتاب منتشر شده است مهم‌ترین عوامل این پدیده، گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های اشتراک‌جمعی اینترنتی و انقلاب صورت گرفته در ارتباطات هستند و این عوامل مشوق رفتارهای عجیب و غریب و گسترش این افکار در جامعه‌های کشورهای حاشیه خلج فارس شده است.

القحیص می‌افزاید: من با مادرانی دیدار داشتم که از دخترانشان که خود را شبیه به مردها کرده‌اند برایم می‌گفتند. آنها به اشاره به وجود شمار زیادی از دختران مجرد در انتظار ازدواج و افزایش سن آنها ، این موضوع را از مهم‌ترین عوامل گرایش دختران به شبیه شدن به مردان عنوان می‌کردند.

نویسنده این کتاب که مدیر بخش محلی روزنامه سعودی الریاض در عربستان است تصریح کرد: برخی از دختران مردنما از نگاه بد جامعه به خود واهمه‌ای ندارند، حتی آنها معلمین زن در مدارس خود را نیز تهدید کرده و با هر فردی که بخواهد آن‌ها را راهنمایی کند با خشونت برخورد می‌کنند.

این کتاب از مسئولان مربوطه خواسته است تا وجود پدیده دختران مردنما را باور کنند و با قدرت تمام با آن مقابله کرده تا قبل از اینکه این مشکل وارد تمام خانه‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس نشده است از بین برود.

گفتنی است وزارت امور اجتماعی امارات در ماه مارس سال ۲۰۰۹ طرح برخورد با دختران پسرنما را آغاز کرد که تا پایان سال جاری نیز برای حمایت جامعه در برابر این پدیده رو به رشد ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین