کد خبر: ۱۱۳۶۵۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۵
تابش، نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی:

نرخ بیکاری استان یزد نسبت به سال قبل 3درصد افزایش یافته است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا تابش، نماینده اردکان در مجلس، در یادداشتی که در اختیار هفته نامه بشارت نو قرار داده آورده است که آخر هفته گذشته و در حوزه انتخابیه، جلسه بسیار خوبی با تشکل‌های کارگری و خانه کارگر استان و با حضور مدیران کل کار و تأمین اجتماعی داشتیم که در آن، مسائل جامعه کارگری مطرح شد. قرار شد که مسئولان حاضر، این مشکلات را تا جایی که در سطح استان قابل حل بود، رفع و رجوع کنند و مسائلی که باید در تهران پیگیری شود، قرار شد من پیگیری کنم. بحث اصلاح قوانین کار مطرح بود و تشکل‌ها پیشنهاداتی داشتند که باید در مواد باقی مانده در قانون برنامه لحاظ کنیم. 

اما مسئله قابل توجه، افزایش نرخ بیکاری استان است که به میزان 9/11 درصد رسیده و حدود 3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. این می‌تواند یک زنگ خطر باشد برای استانی که مدیرانش کارآفرین بوده‌اند، سرمایه‌گذاران مقتصد دارد و روابط بین کارگر و کارفرما در آن، نسبت به جاهای دیگر بهتر است. اگر این وضعیت را به کل کشور تعمیم دهیم، چشم‌انداز خوبی نداریم و دولت باید چاره‌ای برای این معضل بیندیشد. عواملی مثل کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی، نپرداختن تسهیلات لازم برای پروژه‌های اجرایی، ناکارآمدی قوانین، تورم و. . . باعث این وضعیت شده که این مسائل، در جلسه مذکور مورد بحث قرار گرفت. 

علاوه بر این، جامعه کارگران استان نسبت به چند موضوع حساس بودند، یکی قانون بیمه کارگران ساختمانی که 5 سال است مسکوت مانده و کارگران نسبت به توقف قانون، به شدت واکنش نشان دادند. در این جلسه، برخی از مصوبات قانون برنامه را برای آقایان تشریح کردیم. از محل اعتبارات مازاد استان هم اعتباراتی برای خشکسالی اختصاص پیدا کرده بود که قرار شد به بخش‌های مختلف بدهند. 

همچنین در مرکز شهر احمد آباد، با مدیر کل آبفای استان و امام جمعه و مسئولان دیگر، جلسات هماهنگی داشتیم که مشکلاتی برای تأمین بودجه شبکه آبرسانی به طول 7 کیلومتر داشتند که ما پیگیری کرده بودیم و قرار شد تا پایان امسال، این پروژه کامل شود. در ترک آباد نیز جلسه‌ای با مدیر کل آبفای روستایی داشتیم. قرار شد 6 کیلومتر شبکه آبرسانی این روستا تعویض شود، چون شبکه‌های آبرسانی 30- 20 سال از عمرش می‌گذرد و 30 درصد آب به واسطه فرسودگی این شبکه‌ها، حیف و میل می‌شود که در استانی مثل یزد، بسیار اسفناک است. امیدواریم این مشکل نیز حل شود، چون اگر آب تأمین شود، یک مجتمع دامداری در این منطقه تأسیس خواهد شد. 

یکی از دغدغه‌های اینجانب، این است که با وجود رشد سریع صنعت، برقراری توازن در کارها و توسعه پایدار و متوازن ایجاد شود. از جمله کارهایی که دارم پیگیری می‌کنم، این است که اقشار مختلف جامعه از مواهب توسعه بهره مند شوند. به همین منظور، دسته‌ای از مهندسان و کارشناسان را جمع کردیم که بررسی کنند تا با مشارکت افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره)، یک واحد صنعتی برایشان احداث کنیم که مقدمات آن فراهم شده و مدیر کل کمیته امداد، با این امر موافقند. این کارگاه‌های زودبازده قرار است تأمین ‌کننده برخی مواد و مصالح صنایع باشد تا از این طریق، یک درآمد مستمری برای افراد تحت پوشش کمیته امداد فراهم شود که باعث حفظ شأن و شخصیت این افراد و تأمین مخارج آنها شود. همچنین یک واحد صنعتی هم برای رزمندگان جنگ تحمیلی شهرستان قرار شد تأسیس شود که اغلب از طبقات پایین دست جامعه هستند و با وام‌ها و تسهیلاتی که برایشان می‌گیریم، یک کارگاه تولیدی برایشان ایجاد شود که هم در توزیع درآمدها و هم برقراری توسعه متوازن و همکاری بسیاری از خانواده‌ها برای رقم خوردن مطلوب‌تر توسعه صنعتی، مؤثر خواهد بود. در این سرکشی آخر هفته به حوزه انتخابیه، ملاقات‌های مفصل مردمی هم داشتیم که برای برخی نامه‌ها و تلفن‌هایی زدیم و مشکلات را در حد امکان رفع کردیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین