کد خبر: ۱۱۳۶۸۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۸
مقام‌های سئول اعلام کردند:

بیش از 20هزار شهروند کره‌شمالی به کره‌جنوبی فرار کرده‌‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت اتحاد کره‌جنوبی دوشنبه‌ـامروزـ اعلام کرد که شمار شهروندان کره‌شمالی که طی سال‌های گذشته به همسایه جنوبی فرار کرده‌اند به دلیل شرایط دشوار اقتصادی به طور چشمگیری افزایش یافته تا جایی که تنها طی سه سال گذشته 10 هزار تن به کره‌جنوبی فرار کرده‌اند. 

به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت اتحاد کره‌جنوبی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که میزان شهروندان کره‌شمالی که از انتهای سال 2007 میلادی به همسایه جنوبی پناهنده شده‌اند با میزان افرادی که از بعد از جنگ سه ساله دهه 50 میلادی بین دو کره کشورشان را به مقصر کره‌جنوبی ترک کردند، برابری می‌کند. 

«هان دونگ کی»، یکی از مقام‌های وزارت اتحاد کره‌جنوبی گفت که افزایش میزان مهاجرت از کره‌شمالی، منعکس کننده وضعیت وخیم اقتصادی این کشور است. 

کره‌شمالی بعد از آن‌که بلایای طبیعی و سوء مدیریت در اوایل دهه 90 میلادی اقتصاد این کشور ر ا تحت تاثیر قرار داد، به کمک‌های غذایی کشورهای خارجی وابسته است. 

بنا بر این گزارش، اکثر پناهجویان کره‌شمالی خود را از طریق مرز مشترک با چین که به گفته فعالان ده‌ها هزار شهروند این کشور در آنجا پنهان شده‌اند، به کره‌جنوبی می‌رسانند. 

وزارت اتحاد کره‌جنوبی اعلام کرد که تنها در سال 2007 میلادی حدود دو هزار و 500 پناهجوی کره‌شمالی خود را به همسایه جنوبی رساندند و این میزان هر سال افزایش یافته است تا جایی‌که در سال گذشته میلادی به دو هزار و 900 تن رسید. 

در ادامه آمده است که مشکلات این شهروندان کره‌شمالی حتی با ورود به کره‌جنوبی نیز به پایان نمی‌رسد و این افراد برای هماهنگ کردن خود با شرایط زندگی در این کشور که یکی از ثروتمندترین قدرت‌های آسیا است، با دشواری رو‌به‌رو هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین