کد خبر: ۱۱۳۷۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۹

وزیر علوم: اگر دانشگاه پول را در راه حلال خرج کند، دانشجوی پولی خوب هست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از تصویب بندی در قالب برنامه پنجم توسعه در مجلس که براساس آن دانشگاه‌های دولتی مجاز شدند به پذیرش دانشجو بدون کنکور و صرفا با دریافت شهریه اقدام کنند، وزیر علوم تحقیقات گفت که دانشجوی پولی همیشه هم بد نیست، اگر دانشگاه پول را در راه حلال خرج کند، خوب هم هست. 

کامران دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه‌ امام خمینی اظهار نظر کرد: آیا دانشگاه پولی به‌طور کلی بد است؟ پول کلا بد است؟ پول اگر از مسیر درست به‌دست آورده شود و هزینه شود رزقی است حلال و باید خداوند را شکر کرد. احیانا ممکن است این پول از مسیر حلال به دست نیامده باشد و یا در مسیر صحیح هزینه نشود.

دانشجو گفت: اگر دانشگاه‌ها پول حلال دریافت کنند و در مسیر صحیح؛ گسترش آموزش عالی هزینه کند مناسب خواهد بود.

وی افزود: اگر این مصوبه به بنده ابلاغ شود حتما بدانید که تفاوتی بین فردی که از مسیر رقابت علمی وارد دانشگاه شده با فردی که از مسیر پرداخت پول وارد دانشگاه شده تفاوت قائل خواهم شد.

دانشجو همچنین اظهار کرد: اگر نگاه ما را به عنوان اجرا کننده این مصوبه بخواهید باید اعلام کنم که حتما کلاس‌های درس این دو قشر را جدا برگزار می‌کنیم و این امری بدیهی است.

وزیر علوم با بیان اینکه فرض کنید دانشجویان در کلاس 15 و 20 نفر حضور دارند و رتبه‌های هزار و هزار و 500 و حتی 2 هزار و 2 هزار و پانصد کنکور در این کلاس حضور دارند، ادامه داد: مطمئنا اساتید در تدریس این دانشجویان گیج خواهند شد و نمی‌داند در چه سطحی تدریس کنند.

وی با اشاره به اینکه ما نسبت به این مصوبه تفکراتی داشته‌ایم و در حال فکر کردن هستیم اظهار کرد: شما دانشجویان اگر نقد و اعتراضی نسبت به این مصوب دارید منطقی مطرح کنید تا دشمن نتواند از آن سوء استفاده کند و بی بی سی فارسی، صدای آمریکا و سایت‌های ضد انقلاب از این اعتراضات سوء استفاده نکنند.

دانشجو افزود: طبق فرمایش رهبری شما دانشجویان باید مرز خود را به صورت شفاف با جریان‌های معاند اعلام کنید و تاکید کنید که از سر دلسوزی با این مصوبه مخالفت می‌کنید و از سر عشق به انقلاب به این موضوع نقد دارید.

وزیر علوم تصریح کرد: سایت‌های ضد انقلاب اگر در این خصوص مخالفت می‌کنند به لحاظ عشق به انقلاب نیست و تنها می‌خواهند از آب گل آلوده ماهی بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر این طرح با روح قانون مخالف باشد قطعا مرجع قانون اساسی این مصوبه را بازگشت خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
0
0
میشه برج میلاد و هم فروخت و روزی حلال بدست آورد !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین