کد خبر: ۱۱۳۷۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۷

ایران همچنان در جدول بازی‌های آسیایی سقوط می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایران امروزپنجمین مدال خود را در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگژو گرفت، اما این مدال هم طلا نبود. 

در پایان روز سوم که ایران با دو مدال نقره و سه برنز در رده چهاردم قرار گرفت، بازهم سقوط داشت. ایران بعد از رده ششمی روز اول، روز دوم در جایگاه دوازدهم قرار گرفت و امشب هم تا پله 14 سقوط کرد. 

از بین ورزشکارانی که امروز مسابقه دادند، فقط مرتضی رضاییان بود که به مدال رسید. او که در دسته 69 کیلوگرم وزنه می‌‌زند، توانست صاحب مدال نقره شود. رضاییان اولین وزنه‌بردار ایران بود که در این بازی‌ها روی صحنه می‌رفت. او که در مسابقات قهرمانی جهان هم وزنه زده بود، رضائیان در یکضرب وزنه های ۱۴۳ و ۱۴۷ کیلوگرمی را بالای سر برد اما موفق به مهار وزنه ۱۵۰ کیلوگرمی نشد. او در دوضرب در اولین حرکت نتوانست وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی را بالای سر ببرد، اما در دومین حرکت این وزنه شد و در سومین حرکت نیز وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی را بالای سر برد. او با مجموع ۳۲۴ کیلوگرم دوم شد. مهدی پانزوان دیگر نماینده ایران با مجموع امتیاز 320 در رده چهارم آسیا قرار گرفت. 

بهترین مقامی که جودوکاران ایران به دست آ‌وردند، هفتمی آرش میراسماعیلی بود. او بعد از دو مبارزه به یک‌چهارم نهایی رسید. اما مقابل کیم از کره‌جنوبی شکست خورد. با این که کیم به فینال رسید، اما او دراولین مبارزه گروه‌ بازنده‌ها در برابر جودوکاری از کره‌مشالی باخت و هفتم شد. این در حالی بود که میراسماعیلی مدعی شده بود با مدال این بازی‌ها جواب منتقدانش را می‌دهد. علی معلومات، اکرم خانی و نوشین تقی‌لو دیگر جودوکاران ایران بود که با یک مبارزه از دور مسابقات کنار رفتند. 

قایقرانان روئینگ ایران هم در پنج ماده به فینال رسیدند. محسن شادی که شاخص‌ترین چهره این تیم است، با ثبت رکورد ۷:۰۱:۳۵ با مقام اولی مستقیم به فینال رفت. ایران در چهار ماده دیگر هم به فینال رسید، اما قایقرانان بادی در دورمقدماتی دررده‌های آخر گروه خود قرار گرفتند. 

محمد علیرضایی، شناگر اول تیم ملی ایران بعد از مقام هشتمی در 100 متر قورباغه از تیم ملی خداحافظی کرد. او روز اول در 50 متر قورباغه چهارم شده بود. دیگر شناگران در همان مرحله مقدماتی حذف شدند. 

در بخش انفرادی ژیمناستیک هم محمد رمضان پور با امتیاز 82.050 دهم شد و امیر اعظمی هم با 79.300 امتیاز در مکان چهاردهم قرار گرفت. 

در شطرنج هر چهار نماینده ایران، دور پنجم رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی گوانگژو را با شکست پشت سر گذاشتند. احسان قائم مقامی مقابل دارمن ساتاکازوف از قزاقستان بازی را واگذار کرد. الشن مرادی هم مقابل نی هوا از چین شکست خورد. شادی پریدر مقابل نفیس مامینوف از ازبکستان باخت. آتوسا پورکاشیان هم مقابل هاریکا از هند شکست خورد. 

تیم ملی والیبال تیم ملی ایران هم در سومین بازی خود عربستان را در سه ست 25-20،25-20 و 27-25 شکست داد. والیبال در آخرین بازی مرحله گروهی امروز با اندونزی بازی می‌کند. 

در پینگ‌پنگ افشین نوروزی در مرحله مقدماتی رقابت‌های انفرادی با نتیجه 4 بر صفر و با نتایج 11 بر 7، 11 بر 5، 11بر 7و 11 بر 5 برابر سعیداف از تاجیکستان به پیروزی رسید و به مرحله بعد صعود کرد. 

تیم ملی کیوبال ایران در بخش اسنوکر در دومین دیدار برابر تایلند قرار گرفت و با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد. 

تیم دوچرخه سواری تعقیبی در 4000 متر تیمی تعقیبی، با ترکیب امیر زرگری، مهدی سهرابی، عباس سعیدی‌تنها بازمان 4 دقیقه و 15 ثانیه و 225 هزارم ثانیه، برای دست یابی به مقام‌های سوم یا چهارم به مرحله رده بندی چهار کیلومتر تیمی راه یافت. اما در اسپرینت فرشید فارسی نژاد مقابل کیتاتسورو از ژاپن در دو مسابقه شکست خورد و به جمع 4 نفر پایانی نرسید.حسنعلی ورپشتی در دو مسابقه به آوانگ از مالزی باخت و او نیز حذف شد. 

تیم تیراندازی ایران در مرحله مقدماتی ماده 50 متر تفنگ دراز کش دهم شد. 

فرشاد عربی دیگر تالو کار ایران نیز در جایگاه ششم ایستاد. خدیجه آزاد پور ووشوکار وزن منهای وزن ۶۰ کیلو گرم تیم ملی زنان ایران در بخش ساندا موفق شد با شکست حریف خود مدال برنز خود را در این رقابتها قطعی کند. سجاد عباسی و محسن محد سیفی هم با پیروزی‌‌هایی که دیروز داشتند، مدال برنز خود را قطعی کردند.

جدول توزیع مدال‌ها

1-چین ................54 طلا ، 20 نقره و 19 برنز
2- کره‌جنوبی..........18طلا، 14 نقره و 18 برنز
3- ژاپن.................13 طلا، 25 نقره و 23 برنز
4- چین تایپه............2 طلا، 3 نقره و 9 برنز
5- هنگ‌کنگ...........2 طلا، 3 نقره و 2 برنز
6- کره‌شمالی...........یک طلا، 4 نقره و 9 برنز
7- هند ..................یک طلا، 4 نقره و 3 برنز
8- مالزی...............یک طلا، یک نقره و3 برنز
9- فیلیپین...............یک طلا، بدون نقره و 3 برنز
10-ماکائو...............یک طلا، بدون نقره و بدون برنز
11- قزاقستان...........بدون طلا، 4 نقره و7 برنز
12- ازبکستان.......... بدون طلا، 4 نقره و 4 برنز
13-تایلند................بدون طلا، 3 نقره و 5 برنز
14-ایران................بدون طلا، 2 نقره و 3 برنز
14- ویتنام..............بدون طلا،2 نقره و 3 برنز
16- اندونزی..........بدون طلا، یک نقره و 6 برنز
17- مغولستان ........بدون طلا، یک نقره، دو برنز
18- میانمار............بدون طلا، یک نقره و یک برنز
18- سنگاپور..........بدون طلا، یک نقره و یک برنز
20 – کویت............بدون طلا، یک نقره و بدون برنز
21- پاکستان......... بدون طلا، بدون نقره و یک برنز
21- تاجیکستان.........بدون طلا، بدون نقره و یک برنز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین