کد خبر: ۱۱۳۷۳۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۳

ثمره‌هاشمی: لبنانی‌ها گفتند سفر احمدی‌نژاد، از پیروزی در جنگ 33 روزه مهم‌تر بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دستیار ارشد رئیس‌جمهوری گفت: در هنگام سخنرانی احمدی‌نژاد در ضاحیه بیروت، تیم حفاظت به ما گفتند كه یكی از تیرهای هوایی به یكی از استقبال‌كنندگان اصابت كرده است.

ثمره‌هاشمی با حضور در دانشگاه شاهد به ناگفته‌هایی از سفر محمود احمدی‌نژاد به لبنان اشاره كرد و گفت: داستان سفر رئیس‌جمهور به لبنان و قضایای آن علامت و نشانه‌ای از یک روند است كه در كشور لبنان تجلی پیدا كرد.

اهم سخنان مجتبی ثمره هاشمی را در ادامه بخوانید:

مردم لبنان در استقبال از رئیس‌جمهور در تمامی صحنه‌ها شاداب و خوشحال بودند و با شعف و اشتیاق و با هیجان به استقبال از احمدی‌نژاد آمدند. 

در كشور لبنان رسم است كه برنج بر سر میهمان می‌ریزند. 

‌ مردم لبنان با احتمال خطر در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور حاضر شدند و اگر حوادث لبنان را دنبال كنید خواهید دید كه خطراتی در این كشور متوجه است و یكی از مقامات ارشد این كشور بر اثر بمب‌گذاری كشته شد و شبكه‌های جاسوسی، حضور فعالی در لبنان دارند. 

یكی از محل‌‌های برگزاری مراسم سخنرانی منطقه ضاحیه بود كه این محل از مناطق پر خطر لبنان به‌شمار می‌آید. مراسم سخنرانی رئیس‌جمهور در این منطقه پس از غروب آفتاب برگزار شد این امر از نظر امنیتی دارای اشكالاتی بود اما دیدیم كه جمعیت عظیمی به این مراسم آمده بودند. 

مردم لبنان با تنوعات فكری و اعتقادی در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور حضور داشتند و هنگامی كه رئیس جمهور از فرودگاه بیروت تا كاخ ریاست‌جمهوری لبنان در حركت بود، از 3 منطقه شیعه‌نشین، مسیحی‌نشین و گروه‌های دیگر عبور كرد و در هر سه منطقه استقبال عظیمی از احمدی‌نژاد شد. 

در مسیر استقبال كه هیچ موردی از اعتراض و یا نوشته‌های اعتراض‌آمیز و دال بر مخالفت مشاهده نشد و این امری عجیب در كشور لبنان بود. 

در منطقه ضاحیه علاوه بر اینكه حضور مردم در مراسم چشم‌گیر بود، استقبال‌كنندگان با نظم و آداب و ترتیب خاصی حضور داشتند و دلیل آن این بود كه با نظم خود به حفاظت از رئیس جمهور كشورمان كمك كنند. 

در اطراف منطقه ضاحیه ساختمان‌های بلندی وجود دارد و هنگام سخنرانی رئیس‌جمهور كشورمان از بالای این ساختمان‌ها به‌عنوان شادی تیر هوایی شلیک می‌شد كه اقدامی خطرناک بود. 

هنگامی كه رئیس‌جمهور در منطقه ضاحیه مشغول سخنرانی بود، یكی از دوستان به من اعلام كرد كه فردی در داخل جمعیت استقبال‌كنندگان تیر خورده است اما ما مشاهده می‌كردیم كه به‌خوبی به سخنان احمدی‌نژاد گوش فرا می‌دهند. 

پس از مدتی تیم حفاظت گزارش داد كه یكی از تیرهای شلیک‌شده كمانه كرده و به نزدیكی قلب یكی از استقبال‌كنندگان اصابت كرده است ولی وی در مراسم نشسته بود چون نمی‌خواست نظم مراسم بهم بخورد و پس از اینكه از حال رفت به بیمارستان منتقل شد. 

یكی دیگر از نقاطی كه رئیس‌جمهور كشورمان حضور پیدا كرد منطقه بنت جبیل بود و مراسم سخنرانی در این منطقه برگزار شد و پس از برگزاری این مراسم تیم حفاظت اعلام كرد كه بیرون ورزشگاه و بر روی تپه‌های مشرف مشاهده كرده بودند كه جمعیت بسیاری در بیرون از ورزشگاه به سخنان رئیس جمهور كشورمان گوش می‌دهند. 

تلویزیون‌های رژیم صهیونیستی نیز به‌صورت مستقیم این مراسم سخنرانی را پخش می‌كرد و احتمال می‌رفت كه دوربین‌هایی را در نزدیكی محل سخنرانی نصب كرده باشند. 

تیم خبرنگاری 10 روز پس از سفر احمدی‌نژاد در این منطقه حضور داشت و مصاحبه‌هایی با مردم بنت جبیل تهیه كرد كه به اتفاق اعلام داشتند سفر احمدی‌نژاد به لبنان از پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه برای ما مهم‌تر بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین