کد خبر: ۱۱۳۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۵

فلاحت پیشه: چرا برخی تا اسم خارجی می‌آید دیگران را به عنوان استعمارزده معرفی می‌کنند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بحث‌های روز گذشته مجلس پیرامون بخش اقتصادی برنامه پنجم، امروز با تذکر فلاحت پیشه درباره ایراد اتهام تمایل به خارج و استعمار زدگی نمایندگان مواجه شد. 

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب در آغاز جلسه علنی امروز مجلس در تذکری نسبت به مواد 109 و 110 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی،گفت: بر اساس این بند ها ناطق نباید از موضوع مورد بحث خارج شود و یا تهمت‌هایی را به دیگران روا دارد، 

وی با اشاره به مباحث روز گذشته مجلس، افزود: قرار بر این نیست که هر جا اسم خارجی آمد ناطق دیگران را به عنوان استعمارزده معرفی کند. واقعیت این است که درخواست ما برای عضویت در سازمان تجارت جهانی پس از 20 بار پذیرفته شده و ما برای دستیابی به سند چشم‌انداز نیازمند تعامل با دنیا هستیم. 

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم یکسری مشارکت با شرکت‌های خارجی در قالب قانون اساسی را مطرح کنیم،ادامه داد:روا نیست که خطاب به مجلسی که هم اقلیت و هم اکثریت آن در بحث سیاست خارجی اصولگرا بوده‌اند، این‌گونه نظر داده شود. 

ابوترابی هم که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر وی گفت: از همکاران ارجمند خواهش می‌کنم در طرح مباحث، پیشنهادات و موافقین و مخالفین این مسأله را مورد دقت قرار دهند که کمترین برخورد با شئون نظام حاصل شود و ما باید به این مسأله توجه بیشتری داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین