کد خبر: ۱۱۳۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۹
با اشاره به استعلامش از دفتر مقام معظم رهبری

لاریجانی: مقام معظم رهبری فعلا نظری راجع به خصوصی‌سازی آموزش و بهداشت ندارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی‏رغم مخالفت مجلس با خصوصی‌سازی حوزه آموزش و بهداشت در بندهای اولیه لایحه برنامه پنجم، بار دیگر این موضوع در ماده 117 لایحه مذکور تکرار شده بود که باز هم حاشیه‌ساز شد. 

حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در تذکری با تاکید بر اینکه بر اساس سیاست‏های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی و فرمایشات رهبری، نباید امور آموزش و بهداشت و سلامت را به بخش خصوصی واگذار کرد، خواستار حذف ماده 117 شد. 

پس از وی کریم شهرزاد نماینده اصفهان در تذکر دیگری قصد قرائت سخنان رهبری در ماه رمضان در پاسخ به یکی از دانشجویان در مورد مخالفت با واگذاری حوزه آموزش و بهداشت به بخش خصوصی را داشت که رئیس مجلس خواست از این کار منصرف شود. 

شهرزاد نیز اینگونه به سخنان خود ادامه داد: این مسائل از مصادیق امور حاکمیتی است و امروز بسترهای لازم برای واگذاری آن وجود ندارد و ممکن است باعث سوء استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه باید مراقب قانون‎دانان قانون‏شکن باشیم، افزود: مدارس غیر انتفاعی و دانشگاه‏های غیرانتفاعی به اندازه کافی هست. این چه اراده‏ای است که تصور می‏شود برای نجات اقتصاد کشور باید هرچیزی را واگذار کنیم؟ 

رئیس مجلس در پاسخ به این تذکرات گفت: من در اینباره سوال کردم، مقام معظم رهبری در مورد بحث برنامه، نظری ندارند. 

وی سپس با اشاره به استعلامی که از دفتر رهبری داشته است، ادامه داد: من از دفترشان سوال کردم که اگر ایشان نظری دارند، رسما بفرماییند که ما هم به نمایندگان بگوییم،اما به بنده گفتند که ایشان فعلا نظری ندارند. 

لاریجانی با یادآوری اینکه امور حاکمیتی و تصدی‏گری را شورای نگهبان تفسیر کرده است، اخطارهای نمایندگان مذکور را وارد ندانست و گفت: این موضوع بستگی به مصلحت اندیشی مجلس دارد که به این ماده رای بدهد یا ندهد. 

نمایندگان مجلس به ماده 117 لایحه برنامه پنجم رای ندادند و آن را از متن این لایحه حذف کردند. 

گفتنی است در ماده 117 آمده بود: فعالیت‎ها، واحدها و بنگاه‏های فعال در حوزه فرهنگ، آموزش، تحقیقات و سلامت با رعایت اصول 29 و 30 قانون اساسی، مشمول قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم و اجرای سیاست‏های کلی اصل 44 قانون اساسی خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین