کد خبر: ۱۱۳۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۷

مصوبه استانی دولت درخصوص راه‌آهن ایلام همچنان بلاتکلیف است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایجاد راه‌آهن در استان ایلام که از مصوبات دور دوم سفرهای استانی دولت به ایلام بوده همچنان با وجود گذشت چند سال بلاتکلیف مانده است.

استان ایلام از جمله معدود استان‌های کشور است که با مشکل حمل و نقل مواجه است و این مشکل باعث عدم توسعه استان ایلام شده است. این استان با وجود مجهز نبودن راه‌های ارتباطی و فرودگاه نیاز اساسی به راه‌کارهای جدید حمل و نقل برای بیرون رفتن از بن‌بست جغرافیایی دارد.

یکی از مهمترین مصوبات سفر استانی دولت به ایلام، ایجاد راه‌آهن در استان بوده است که این مصوبه با تعلل و کاغذ بازی مسئولان هنوز به جایی نرسیده است. مسئولان هنوز درباره چگونگی ایجاد راه‌آهن به استان ایلام و نقطه متصل به استان هم هنوز تصمیم گیری نکرده اند، عده ای معتقد هستند که راه‌آهن باید از استان کرمانشاه به ایلام کشیده شود و عده ای خواهان اتصال راه آهن از خوزستان به ایلام هستند. حال با وجود اختلاف سلیقه تکلیف مردم استان ایلام چیست که سال‌های سال است منتظر راه آهن هستند؟

نماینده مردم شهرستان‌های ایلام، مهران، ایوان، ملکشاهی و شیروان چرداول در مجلس گفت: مجمع نمایندگان استان هیچ‌گونه مخالفتی برای احداث جاده ریلی راه آهن از طریق جنوب به استان ایلام ندارند و فقط با اتصال آنتنی به ایلام مخالف هستند.

شاپور پولادی افزود: پیشنهاد مجمع نمایندگان استان این بوده که از مسیر جنوب راه آهن ایلام شروع شود اما دیدگاه افق بلند پایه این مجمع وصل از طریق راه آهن غرب کشور است.

وی بیان کرد: اتصال راه آهن ایلام به شبکه خوزستان یا کرمانشاه مناسب است اما تامین‌کننده 100در صدی نیازها و ظرفیت‌های این استان نیست.

وی اظهار داشت: باید این محورها توسط مشاورین بررسی شود و آیتم های متعدد در کنار هم قرار گیرد و هر کدام از این طرحها مناسب‌تر و راحت‌تر و دارای هزینه و زمان کمتر بود و برای استان اثرات مثبتی داشت مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: مهمترین زیر ساخت توسعه موجود حمل و نقل از جمله هوایی و ریلی باشد که در این راستا راه آهن ایلام از مهمترین پروژه‌های تاثیرگذار برای خروج از بن بست جغرافیایی است و زمینه سرمایه‌گذاری را در منطقه فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: یکی از نقاط اجباری راه آهن، پایانه مرزی مهران است که به‌واسطه تردد زوار عتبات عالیات و صادرات و واردات کالا به کشور همسایه عراق و کشورهای آسیایی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: حمل و نقل پایه و پله اول ترقی در هر منطقه است و مهمترین تاثیرگذاری در این بخش حمل و نقل ریلی است و راحت‌ترین و امن‌ترین سفرها از طریق حمل و نقل ریلی انجام خواهد شد که باید این مهم در استان ایلام اجرایی شود.

وی خاطر نشان کرد: احداث راه آهن ایلام باید بصورت ویژه پیگیری شود تا در حداقل زمان ممکن راه آهن ایلام به شبکه سراسری به‌صورت رینگ کامل اجرا شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
0
0
آقا ما مردم استان ایلام راه آهن نمی‌خواهیم، همین جادهای درون استان را دوبانده کنند راه آهن پیشکش. از اقای پولادی پرسیده شود چند کلیومتر بزرگراه و یا جاده دوباند داریم
حقیقتا بگم عقب ماندگی استان ربطی به هیچکدام از دولت‌ها ندارد بلکه ... مسئولین استانی را میرساند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین