کد خبر: ۱۱۳۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۱
در خطبه‌های نماز عید قربان

احمدخاتمی: دروغ و تهمت در عرصه سیاسی از جانب هر کس که باشد، گناه است

اگر عاشورا نبود؛ دیگر نه از بعثت و نه از غدیرخم خبری بود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خطیب نماز عید قربان دروغ گفتن و تهمت زدن در عرصه سیاسی را از جانب هر کس که باشد گناه بزرگی دانست و گفت: از عجایب این است که کسانی تهمت به نفیس‌ترین سرمایه‌های مردم که این نظام است زده و بعد فریادهای وا اخلاق سرمی‌دهند. 

سیداحمد خاتمی در خطبه‌ اول نماز عیدقربان، این عید را عید موفقیت حضرت ابراهیم و اسماعیل در امتحان بزرگ ایثار و وفاداری عنوان کرد و گفت: راز موفقیت این پدر و پسر در سخت‌ترین امتحان الهی، تسلیم در برابر ذات مقدس ربوبی است. 

خطیب نماز عید قربان در ادامه صحبت‌های خود به عرصه‌های مختلف تکلیف‌محوری اشاره کرد و گفت: یکی از این عرصه‌ها تکلیف‌محوری در عرصه فردی بوده و در آن فرد باید واجبات خود را به‌جا آورده و از محرمات دوری کند. 

وی بر تکلیف‌محوری در عرصه سیاسی و اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: تکلیف‌محوری در عرصه سیاسی عملکرد مومنانه است که فرد باید با آیین‌نامه دین جلو برود. 

خاتمی دروغ گفتن و تهمت زدن در عرصه سیاسی را از جانب هر کس که باشد گناه بزرگی دانست و ادامه داد: گاهی دروغ به شخص و گاهی دروغ به یک نظام است و از عجایب این است که کسانی تهمت به نفیس‌ترین سرمایه‌های مردم که این نظام است زده و بعد فریادهای وا اخلاق سرمی‌دهند. اگر این افراد دل‌شان برای اخلاق سوخته پس این چه‌کاریست که در هر سخن و بیانیه به این نظام که حاصل خون بیش از 200 هزار شهید است، تهمت می‌زنند. 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: تکلیف‌‌محوری سرمایه صبر را می‌خواهد و نمی‌شود بدون هزینه‌ کردن دین را نگه داشت. در این راستا باید گاهی از آبرو، مال، رفاه، شهوت و جان خود گذشت. 

وی با بیان اینکه در قاموس فرد تکلیف‌‌محور، شکست وجود ندارد تصریح کرد: کسی که تکلیف‌محور است در هر صورت خود را پیروز می‌داند چرا که به وظیفه‌ خود عمل کرده‌ است. 

خاتمی در خطبه دوم نماز عیدقربان 25 آبان را سالگرد حماسه مردم اصفهان در سال 61 عنوان کرد و گفت: مردم اصفهان در این روز 370 شهید را بالای دستان خود تشییع کرده که از افتخارات تشیع و مردم اصفهان است. 

خطیب نماز عیدقربان با اشاره به عیدغدیر در پنجشنبه هفته آینده به یکی از سخنان پیامبر اکرم مبنی‌بر اینکه عیدغدیر برترین اعیاد امت من است اشاره کرد و اظهار داشت: 4 اتفاق در تاریخ اسلام رخ داده و خواهد داد که سرنوشت بشریت با آن بستگی داشته و با آن تغییر می‌کند که اولین مورد آن بعثت نبی‌اکرم است که بشریت با بعثت ایشان معنا پیدا کرد. 

وی حادثه دوم را حادثه غدیر خم دانست و افزود: حادثه غدیرخم متمم بعثت پیامبر اکرم بوده و به تعبیر برخی عرفا، غدیرخم روح و جان بعثت است. 

خاتمی حادثه سوم را حادثه عاشورا عنوان کرد و گفت: اگر عاشورا نبود دیگر نه از بعثت و نه از غدیرخم خبری بود. اسلام با بعثت نبی‌اکرم به‌وجود آمد اما به برکت عاشورا تداوم پیدا کرد. 

خطیب نماز عیدقربان چهارمین حادثه سرنوشت‌‌ساز جهان بشریت را مهدویت و ظهور امام زمان عنوان کرد و گفت: عیدغدیر روز شادی امت مسلمان بوده و روز عیدی دادن است و کشور باید با شکوه تمام به سمت شادی مقدس برود و همانگونه که مردم کشورمان در حزن و اندوه اهل بیت سنگ تمام می‌گذارند باید در اعیاد اسلامی نیز تمام تلاش خود را برای بهتر برگزار کردن آن انجام دهند. 

وی پیام اخیر مقام معظم رهبری را پیامی کوتاه و مانند گذشته پرمغز عنوان کرد و گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی 2 پدیده در جهان شکل گرفته که اولین مورد آن به‌وجود‌امدن موج بیداری اسلام و خیزش مسلمانان است که امان دشمن را بریده است. 

خاتمی دومین پدیده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را درهم شکستن قدرت ابرقدرت‌ها عنوان کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی دو تز مارکسیست و لیبرال‌دموکراسی بر تمام جهان حکومت می‌کرد که مارکسیست در همان سال‌های اولیه پیروزی انقلاب در هم فروپاشید و از سوی دیگر نیز؛ انقلاب اسلامی آبروی لیبرال‌دموکرات‌ها را هم برد. 

خطیب نماز عیدقربان خاطرنشان کرد: آمریکا فکر می‌کرد یکه‌تاز خاورمیانه است اما اکنون شاهیدم که در باتلاق افغانستان و عراق گیر افتاده و هر روز نزد ملت عراق منفورتر می‌شود. 

ویبا بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی تز شکست‌ناپذیر صهیونیست‌ها نیز در هم شکست،‌ افزود: مقاومت 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه نشان داد که ابرقدرت‌ها و نوچه‌های آنها در کاخ شیشه‌ای نشسته و با مقاومت مردم شکستنی هستند. 

عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری تشکیل دولت عراق را به ملت و فرهیختگان و روشنفکران این کشور تبریک گفت و اظهار داشت: از ناامنی عراق آمریکا بهره می‌برد و متاسفانه برخی کشورهای منطقه منافع نامشروع خود را بر منافع مشروع ملت عراق ترجیح می‌دهند. 

وی خطاب به دولت‌هایی که به دنبال ایجاد ناامنی در کشور عراق هستند گفت: دود ناامنی‌ها به چشم خود شما خواهد رفت و روزی این مسائل افشا شده و مشخص خواهد شد که چه کسانی در پشت پرده جنگ 33 روزه حامی رژیم صهیونیستی بوده و برملا خواهد شد که چه دولت‌هایی پول‌هایی را برای تضعیف کشورهای اسلامی خرج کردند. 

خاتمی ابراز امیدواری کرد که مردم عراق و سایر ملت‌های مسلمان بدانند که راه موفقیت‌ آنها در همدلی و صمیمیت است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین