کد خبر: ۱۱۴۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۴
ترابی، نماینده شهرکرد در مجلس:

اصلاح‌طلبان از اصلاح‌طلبی پشیمان نیستند که بخواهند جریان جدیدی درست کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نصرالله ترابی، نماینده شهرکرد در مجلس، در یادداشتی به بررسی موضوع احتمال نزدیکی اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان منتقد پرداخته است.

به گزارش خانه ملت، ترابی در این یادداشت که در هفته نامه زردکوه منتشر شده، حرف‌و‌حدیث‌های منتشر شده در رسانه‌ها در خصوص ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصول‌گرایان منتقد را رد می‌کند و می‌گوید: درباره حرف‌هایی که پیرامون نزدیکی و اتحاد اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان منتقد مطرح شده، باید گفت که اصلاً چنین مبنایی نبوده است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس معتقد است: اگر منظور از نزدیکی، همراهی در برخی رأی‌گیری‌ها باشد، این مسأله‌ای طبیعی است و نمی‌توان آن را همگرایی نامید. مثلاً طبیعی است که احتمالاً اصلاح‌طلبان به آقای مطهری بیشتر از آقای رسایی رأی داده‌اند.

وی می‌افزاید: اما در بحث سیاسی، اصلاً چنین چیزی نبوده که اصلاح‌طلبان بیایند بگویند ما از اصلاح‌طلبی پشیمان شده‌ایم و حالا می‌خواهیم جریان جدیدی با اصول‌گرایان ایجاد کنیم.

ترابی در تحلیل علت طرح این موضوع می‌گوید: برخی سایت‌های اصول‌گرا، با ایجاد هیاهوی رسانه‌ای، بحث انشقاق در جریان اصلاح‌طلبی را مطرح کردند و طرح این مسأله، نوعی فرار به جلو از سوی اصول‌گرایان بوده که برای انتخابات پیش‌رو، فضاسازی کنند و بازخورد جامعه را نسبت به تبلیغات سیاسی اجتماعی خود بسنجند. اما بعضاً تشخیص و قضاوت نمایندگان، باعث نوعی هم‌رأیی در رأی‌گیری‌های مجلس می‌شود که نمی‌توان اسم همگرایی روی آن گذاشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین