کد خبر: ۱۱۴۰۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۰
سرهنگ فرمهینی، معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) خبر داد:

انهدام 10 هواپیماها توسط آتش بارهای توپخانه‌ای ضد کروز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) اعلام کرد: در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 بیش از 10 فروند از هواپیماهای بدون سرنشین دشمن فرضی که در نقش موشک‌های کروز حمله‌ور شده بودند، توسط آتش‌بارهای توپخانه‌ای ضد کروز منهدم شدند. 

سرهنگ ابوالفضل فرمهینی فراهانی معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) عصر امروز جمعه با حضور در منطقه عمومی رزمایش و در بیان گزارش عملکرد عملیاتی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 اظهار داشت: در حوزه شبکه یکپارچه پدافند هوایی با توجه به تحول به وجود آمده و استفاده از سامانه ها و تجهیزات مدرن راداری که گامی برای هوشمند سازی این شبکه بود ، موفقیت چشمگیری داشتیم.

وی تصریح کرد: در این راستا رادارهای تاکتیکی "گپ فیلر" که تکمیل کننده شبکه راداری کشور هستند نیز مورد تست و ارزیابی قرار گرفتند و پرنده‌های بدون سرنشین (آر پی وی) را با آر سی اس کم کشف و شناسایی کردند.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) اضافه کرد: همچنین انسجام و هماهنگی در کلیه یگان‌های شرکت کننده در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 بسیار قابل توجه و مثمر ثمر بود که بر این اساس می‌توانیم در ارتقای توان رزم گام موثری را برداریم و پاسخ کوبنده ای را به دشمنان جمهوری اسلامی ایران بدهیم.

وی با اعلام اینکه در حوزه سامانه‌های موشکی تست‌ها و ارزشیابی‌های ما در همه ابعاد موفقیت‌آمیز بود، گفت: همچنین در تست سامانه‌های توپخانه‌ای (مصباح) نیز به موفقیت دست پیدا کردیم.

فرمهینی اعلام کرد: در بخش سامانه های جنگال، سامانه های اخلالگر، سامانه های فریب دهنده، سامانه‌های جهت دهنده و سامانه‌های هشدار دهنده و کلا در بحث جنگ الکترونیک هم با تعامل خوبی که پرسنل قرارگاه با مراکزعلمی و دانشگاهها و همچنین بخش صنعت داشته اند و شاهد موفقیت بسیار بالایی بودیم.

وی گفت: یقین دارم با این موفقیت ها بتوانیم گام های موثری در این حوزه برداریم و شاهد به روز شدن سامانه های جنگ الکترونیک و برخورداری از جنگ الکترونیک نوین که امروزه در حوزه فناوری حرف اول را می‌زند پیشرو باشیم.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) اضافه کرد: همچنین ما در حوزه فناوری و ارتباطات و پردازش اطلاعات و دیتا شاهد موفقیت های بسیار زیادی در این رزمایش بودیم ضمن اینکه در حوزه شبکه دیده بانی کشور نیز با استفاده از تجهیزات پیشرفته ای که داشته ایم نیز بسیار موفقیت آمیز عمل کردیم.

وی همچنین خبر داد: در بخش سامانه های ضد کروز قرارگاه و حجم بسیار زیادی از آتش‌بارهای توپخانه‌ای و سامانه‌های موشکی و استفاده از تاکتیک‌های ناهمگون جنگ ناهمتراز از موفقیت بسیار خوبی برخوردار شدیم.

فر مهینی با اعلام اینکه امروز بیش از 10 فروند از هواپیماهای سرنشین ( آر پی وی) دشمن را که در نقش موشک های کروز به ما حمله ور شده بودند توسط آتش‌بار‌های توپخانه ای ضد کروز منهدم کردیم، گفت: همچنین در بخش جمع آوری اطلاعات شناسایی پرنده های دشمن نیز تست ارزیابی خوبی انجام شد ضمن اینکه در تست سامانه های متحرک اطلاعات و شناسایی و جمع آوری اطلاعات نتیجه بسیار خوبی را به‌دست آوردیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
0
0
ما ایرانیان به شما دلاورمردان افتخارمی کنیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین